onsdag 15 maj 2013

Premiärdopp

För att fira sommarens antåg och att Mannen fått in sin självdeklaration drog vi iväg på utflykt till den lilla, lilla klippstranden vi brukar bada vid. Slingrande småvägar kantade av gamla hus och enorma magnolior. Nu har träden slagit ut så mycket att bitvis infann sig den där känslan av att åka i en tunnel.

Jag doppade fötterna i vattnet, årspremiär! Bara fötterna, men ändå. Vi satt ensamma på stranden med den friska vinden i ryggen och solen i ansiktet och åt wienerbröd. Spanade ut över vågor och ett gäng svartvita gudingar som guppade förbi.

På hemvägen köpte vi en ampel med knallröd verbena i en tag-själv-och-betala-i-hålet-i-väggen-lantbutik. Där fanns massor med plantor och massor med kunder, som såg ut att plikttroget betala för sig. Är det inte underbart att sådant fortfarande kan existera?

Tror det blir en tidig kväll ikväll.

12 kommentarer:

  1. Såg din rubrik och trodde du hade badat hela dig. Men förstår att det få räcka med tårna så länge. Jag har nog aldrig sett en sån butik. Men fantastiskt att det finns folk som fortfarande litar på andra och att det finns ärliga människor. Ha en fin kväll även om den blir kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är en riktigt badkruka, resten doppas inte förrän i juli. :) Nog är det skönt att det fortfarande går att lita på folk (ibland åtminstone).

      Tack, ha en fin resten av kvällen du med.

      Radera
  2. Gud så härligt det låter! Kan se det framför mig.
    Här hemma finns det några såna lantbutiker och jag håller med dig om att det är fantastiskt vad folk är ärliga när det gäller sånt.

    Kram och njut av kvällen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir så glad när jag får tro lite gott om mänskligheten också.

      Kram själv, sov så gott!

      Radera
  3. Det låter som en alldeles ljuvlig dag!

    SvaraRadera
  4. Det låter som en bra dag. :) Hoppas att du får många, många fler sådana.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hmmm bada fötterna får nog vänta, det lät kallt!
    Ärlighet är underbart. Finns ett ställe på Öland utmed vägen med potatis, ägg och lite av varje. Lägg pengarna i burken står det. Vad jag vet har aldrig det försvunnit något.
    Önskar en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snabbdopp!
      De är underbara de små butikerna längs vägarna.

      Tack detsamma!

      Radera
  6. Åhh det lät underbart!
    Så mysigt. Jag kan se det framför mig :)
    Fötterna är ju alltid något :)

    Mer sånt tycker jag (att ta själv och betala)
    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fötterna räknas! :) Och tänk, det är bara början på sommaren...

      Kram!

      Radera