måndag 6 maj 2013

Hjärtefråga

Jag somnade tidigt. Vaknade ett par gånger och tänkte "nu kan jag absolut inte somna om", men vips så kom John Blund på återbesök.

Nu är jag iallafall duschad, påklädd och iordninggjord. Ska försöka skärpa till mig lite idag.

Min f.d., barnens far, har precis kommit hem från sjukhuset. Han har haft en hjärtinfarkt. Är 59 år, det är ändå inte så gammalt, men han har förstås alltid rökt som en borstbindare. Det känns trist, även om vi bor på olika håll och inte haft mycket kontakt på många år så önskar jag honom väl, inte minst för barnens skull. Men det verkar som om han kom in i tid till sjukhuset och han mår bättre nu.

Ja, vi har livet till låns...

6 kommentarer:

  1. Ja så snabbt livet kan vända. Tur man inget vet i förväg. Hoppas verkligen att han frisknar till snabbt och tar och fimpar för gott, för barnens skull. Hoppas att även du får må bra. Ha nu en fin början på den nya veckan. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det lika bra att inte veta. Han har fimpat nu iallafall, hoppas det håller i sig.

      Tack och ha det så gott du själv.

      Kram!

      Radera
  2. Röka är bara av ondo. Hoppas att han slutar nu då.
    Som sagt, man får vara rädd om det livet man blivit tilldelad.

    Önskar dig en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att han lyckas sluta nu.

      Tack, kvällen blev bra. Ha det fint själv!

      Kram!

      Radera
  3. Skönt att det gick bra. Usch vad hemskt...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog tur att han kom in till sjukhuset kvickt. Men nu mår han bra.

      Kram!

      Radera