torsdag 23 maj 2013

Dagssummering

Kursen idag blev intensiv. Huvudtemat var slutenvård, en sjuksköterska från vårdavdelningen pratade, men vi kom med många kommentarer om saker vi tyckt fungerat mindre bra, alla vi patienter hade någon gång varit inlagda. Ett av syftena med kursen är att framföra åsikter till vården. Blev en hel del snack om ect.

Sedan hade vi gruppdiskussionen, som handlade om allt från hög puls till jobbig trötthet. Det blir en hel del jämförande av erfarenheter, om andra upplever samma sak som en själv.

På slutet trodde jag att jag skulle klappa ihop, jag var så slut, och ångestkrypig av att tänka på alla jobbiga inläggningarna (lågt räknat bör jag ha varit inlagd 25 ggr). När jag kom hem gav jag upp och tog lugnande, måste varva ner innan ångesten sätter igång något. Lite småångest går jag med dagligdags utan att göra något speciellt åt det, men när tankarna börjar snurra för fullt är det dags att sätta stopp. Sedan har jag haft ett trevligt litet samtal med min äldste, och tror att jag kommer kunna gå och lägga mig snart.

4 kommentarer:

  1. Låter som att du har haft en ganska "tung" dag...
    Men skönt att höra att avslutet på dagen blev bra med tanke på samtal med den äldste.

    Hoppas du kan sova gott inatt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, även om det sliter ibland så är det ändå givande att få samtala om saker som har påverkat ens liv så mycket. Men nu har jag ätit körsbärspaj och börjar snegla mot sängen...

      Kram!

      Radera
  2. Slitsamt....verkligen. Jobbigt när man får sånt där jobbigt man upplevt i ett sjok liksom...kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite förvånande att bli så påverkad av gammal skit, men men, det är bara att stå ut.

      Kram!

      Radera