onsdag 20 mars 2013

Sökare

Jag bryr mig inte speciellt mycket om den här bloggens statistik, har aldrig haft något uttalat mål att samla läsare, men någon gång ibland kollar jag på vad folk har sökt på och hamnat här, för underhållningsvärdet. Att "oföretagsamhet" kan leda hit förstår jag, men "mannens iq"? :) Inte för att det är något fel på Mannens IQ, jag visste bara inte att jag har skrivit om den.

Tidigt i säng, uppe med tuppen. Lite smått vimmelkantig. Anar ekot av en dröm, institutionsväggar. Antagligen frammanad av samtalet med en god vän igår, vi bara snuddade vid när vi delade rum på psyk för några år sedan. Hon mår mycket bättre, jag mår mycket bättre. Ändå går jag runt med vissheten att aldrig vara riktigt säker, att tunga dörrar kan vänta på att slå igen om mig. Man kan inte oroa sig, det blir för tungt, men för att jag ska sköta mig måste jag ha kvar ett medvetande om att jag inte har immunitet, att sjukdomen kan rösta ut mig, förvisa mig till sjukhuscellen i bästa fall, annat finns som är värre.

Men idag ska jag äta färskt bröd för jag bakade igår kväll, och krama Mannen, och gå på stan med en kompis tills jag blir vimmelkantig igen av ljud och ljus och intryck. "Snöstormen" har lämnat ett florstunt täcke på gatan och vinden stillat sig en aning. Gässen flyger över oss, om och om igen, kanske är det för kyligt för dem att fortsätta norrut? Men idag är det visst vårdagjämning och körsbärsträden kommer att blomma i år också, det är bara att flyta med.

10 kommentarer:

  1. JA - vi kommer få se dem blomma i år igen! jippi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och syrener, och magnolior, och azaleor, och maskrosor! :)

      Radera
  2. Jo, men mannens iq måste väl ha med den märkliga läkaren du hade som drog slutsatser om din intelligens kontra din sambos. För det är ju så det hänger ihop, det vet ju alla. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomenvisst, så är det ju! :) Jag funderar på att inte alls gå på nästa läkarbesök, utan skicka Mannen istället så får de analysera mig utefter färgen på hans skjorta eller något.

      Radera
    2. Haha! Ja om det vore återbesök till en läkare av den kalibern så kanske du gör bäst i saken. :)

      Radera
    3. Nej, tack och lov är läkaren jag snart ska till lite mer sansad tror jag. Fast vid det här laget har jag mental beredskap för att höra det mesta...

      Radera
  3. Ibland blir man förundrad över vilka sökord som dyker upp :)
    Ha en fin dag, kram milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. :)
      Ha det bra själv.

      Radera
  4. Ibland kan man ju undra hur det kan klopplas ihop haha. Är det genom sunsnet eller vad det heter man kan se sånt?
    Skulle vara spännande att testa.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en inbyggd statistikfunktion i Blogger. Vet inte om det finns motsvarande i blogg.se. Men sen finns det säkert olika tjänster man kan skaffa, jag har bara inte fördjupat mig i det för som sagt, jag bryr mig inte särskilt mycket.

      Radera