tisdag 4 december 2012

Sammanfattande

Helgen blev så intensiv. Träffade två jättetrevliga vänner, och tillbringade all övrig tid med barnen. Det är fantastiskt hur mycket vi har att prata om. Vi bakade lussekatter, fyra personer vid en bänk, kastandes degklumpar i luften. :) Slutresultatet blev utmärkt. Så spelade vi spel. Tv:n stod på i bakgrunden under en hockeymatch, i övrigt fick dumburken vila. Chips med wasabi-creme fraiche passade riktigt bra till glöggen. Söndag åt jag och äldste sonen brunch på Hagabadet, dyrt men trevligt. Åt så mycket att jag inte behövde äta något resten av dagen...

Enda smolket i bägaren var att jag sov hemskt dåligt. Vaknade ideligen av mardrömmar med ångesten i topp. Ett tag kände jag det som om jag skulle bryta ihop ordentligt. Tack och lov klingade det av med morgonljuset. Jag tror att det helt enkelt berodde på uttröttning. Gick på överväxeln nästan hela tiden.

Igår måndag var en urjobbig dag. Idag känns det aningen bättre, även om jag fortfarande har stressvärk i benen. Man kan skymta små fläckar av blå himmel så en promenad får det allt bli.

Dr R har inte en enda tid före slutet av januari. Men Syster C sa igår att jag blivit uppsatt på väntelistan för neuropsykiatrisk utredning. Det tar ju sedan sin lilla runda tid så ingen idé att gå runt och fundera för mycket.

Undrar varför man vissa dagar skuttar in i duschen på morgonen, och andra dagar drar på det i flera timmar... idag är det den senare sortens dagar. När man väl står där i duschen så är det ju skönt. Nej, jag ska sluta slöa nu och få det gjort!

PS. Jag gick en stund i Nordstan utan att handla en enda sak! På något ytterst märkligt sätt så är jag inte så shoppinggalen just nu. Det enda som lockar är att köpa något till andra, och även det med måtta.

8 kommentarer:

  1. Roligt att höra att du haft det bra! Lussekattsbak får det väl bli här med nån dag...när jag mäktar med det hela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte jag tagit mig för att baka om jag varit själv, men är man flera kan det bli en kul grej (om man inte är kontrollfreak - grabbarna gjorde bullar som såg ut som hästar, aliens och grekiska bokstäver. ;))

      Radera
  2. Härligt med trivsamt umgänge! Och lussebullsbak! Mardrömmar har jag också..... vad ska man göra av dem och varifrån kommer de? Något psykotisk besläktat är min gissning...... för de lever ju sitt eget liv helt och hållet även om de är baserade på verkligheten...... skumt alfa omega. Vad ska man göra? Stå ut eller höja neuroleptikan......
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var härligt! Mardrömmar är jobbigt. För mig påverkas de en del av medicinerna. Abilify tar bort dem, nu när jag börjat med Seroquel också har de kommit tillbaka. Hur skumt som helst.

      Kram!

      Radera
  3. Shoppa till andra med måtta låter riktigt sunt!!!

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft en mysig helg =D Kram

    SvaraRadera