onsdag 12 december 2012

Reseräkning

Tvättade igår, yay! Mannen gjorde förstås halva arbetet. ;) Skönt att få soffan fläckfri igen. Hurra för avtagbara sofföverdrag som går att tvätta i 60!

Viktiga saker, haha.

Igår kändes det som influensa utan feber, idag är det en aning bättre än så länge. Har satt ut Seroquel. Tänker att jag kanske blir lite mindre dämpad då. Vill inte vara dämpad över födelsedag och jul.

Tvehågsen: tåg-bil? För- och nackdelar med båda. Dyrt med tåg, dyrt med parkering. Miljön. Med bil brukar man iaf komma fram. Min kontrollfreakssida har visst vaknat och sträckt på sig. Någonstans långt i bakhuvudet hittade jag uppgiften att jag äger tillgodokoder hos SJ,  tusen kronor, vilket inte hjälper eftersom SJ inte trafikerar sträckan upp till Gbg. Äldste sonen reser ibland, kanske han vill ha dem. Ytterligare något att komma ihåg... denna gång ska jag skriva upp det.

Dagisbarnen sjunger ljudligt utanför: "hejsan, hoppsan, fallerallera, när julen kommer ska varenda unge vara glad" Om det ändå vore så väl... Jag slänger in ett bidrag till Bris, det gör väl varken till eller ifrån. Eller kanske ändå summan är större än de enskilda delarna. En vill tro.

4 kommentarer:

  1. Seroquel är ju ganska bra på att dämpa. Och om du inte behöver äta den finns det ju inget skäl att fortsätta. Hoppas att utsättningen går problemfritt!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick den när jag tvärvägrade Zyprexa när jag var inlagd senast. Inte så stor dos. Nu är jag inte agiterad och har inga konstiga tankar och sover rätt okej, så borde klara mig utan tycker jag. Det visar sig.

      Kram!

      Radera
  2. Man måste tro att man kan göra en liten skillnad så tänker jag i alla fall. Alla bäckar små..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. Om alla gör ingenting för att det ändå inte är någon idé så händer ju ingenting.

      Kram!

      Radera