måndag 10 december 2012

Förkovran

Känner mig lite nöjd för att jag tittade på Nobel-föreläsningen i medicin på tv. Flöt iväg i tankarna emellanåt men hängde kvar till målsnöret. Det var intressant och Shinya Yamanaka verkade väldigt trevlig. (Kuriosa: han började sin bana som helt misslyckad kirurg. Den andra medicinpristagaren, Sir John Gurdon, blev mer eller mindre utkastad från naturkunskapen i skolan för att han var sämst av alla. Så kan det gå.)


Trött i huvudet nu så ska inte skriva mer!

6 kommentarer:

  1. Orkar inte se det alls. Långtråkigt svammel tycker nog jag, hihi. Önskar dig en fortsatt fin vecka o en go helg, kram Milla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är lite nördig. Tack ska du ha och jag hoppas du snart befinner dig på en trevlig resa.

      Kram!

      Radera
  2. Oj - inte dåligt att hänga med så länge - det orkade inte jag. Må så gott! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satt ju inte helt klistrad... men jag har pluggat lite biologi en gång i tiden så jag hade åtminstone ett hum om ett hum om vad de pratade om.

      Tack! Kram!

      Radera
  3. Alltid gott att höra att det går att ta sig fram på inte spikraka vägar....
    kram

    SvaraRadera