tisdag 18 december 2012

Soppa

Eftersom jag känner mig (ganska naturligt tror jag) osäker angående allt detta diagnosticerande så har jag verklighetstestat med några personer som känner mig hyfsat väl och har någon form av kompetens inom psykologi (bl.a. min son som är psykolog och som förstås känner mig väldigt väl). Samtliga har varit skeptiska. Min son blev rätt sur över att det är illa skött.

Ja, det verkar som att jag måste ta tag i detta efter nyår.

Nåväl, idag har vi varit produktiva och betat av det sista julklappandet utan alltför stora trauman. Jag är lite mer på jorden idag, vilket kan bero på att jag petat i mig ett par Stesolid enligt överenskommelse med Syster C. Jag ringde henne för övrigt i morse och bekände resten av detaljerna angående mitt medicintrixande. Mest för att jag inte gillar att vara oärlig, inte så mycket för hennes skull för vad skulle hon göra med den informationen, hon kan ändå inte tvinga i mig något. Fast hon tyckte ändå att det var bra att jag ringde. Jag mår fortfarande skitbra, det är en sånt välkommet avbrott...

Mannen är och kollar på Hobbit. Det är inte hans grej med fantasy. Men han brukar gå på bio då och då med någon han är kontaktperson åt, som ville se den, så det är bara att bita ihop! Jag gillar tvärtom fantasy och tänker se den, fast helst på dvd tror jag, den är så lång.

Av någon anledning har jag inte så mycket aptit. Vi fikade på Espresso House och de lyckades ge både mig och Mannen fel mackor, så som kompensation fick vi varsin chokladboll. Min ligger och väntar på mig i köket men jag är inte ett dugg sugen. Kan möjligtvis tänka mig en varma koppen.

Imorgon väntar frisören, yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar