fredag 1 juni 2012

Braigt

Fy så konstig gårdagen blev. Visste inte vad som var upp eller ner till slut. Ena stunden nära nog skräck, nästa stund tittar jag glatt på söta djur på tv, sedan efter någon timme är det mardröm igen. En krona trillade ner dock. När jag har en extra känslig dag är kroppen uppe i stressläge. Alla känslor, även jätteglada, triggar stressen, kroppen bubblar över och det kommer ut som ångest. Jag har fortfarande känningar av krypet i armar och ben och kramp i magen, trots att jag gjorde en kemisk omstart och har sovit hela natten, men jag ska ut och gå om en stund (i regnet?)

Bra saker i mitt liv:
  • mina barn alltid, och att det just nu går bra för dem i livet
  • Mannen. No comments.
  • fina människor jag får kalla vänner, av och på nätet
  • har numera rätt bra kontakt med min mamma
  • klarar ekonomin tack vare Mannen som är enormt generös
  • får bo i ett lugnt område i en mindre stad (har bott i storstadsgetto så jag är tacksam)
  • förutom småkrämpor är jag fysiskt frisk
  • medicineringen är väl inte perfekt ännu, men den är bättre än den varit tidigare år
  • jag tål medicinerna utan alltför jobbiga biverkningar
  • har en läkare som ställer upp (vad jag sett hittills)
  • en samtalskontakt som jag tror faktiskt har hjälpt mig att bli mer allmänt skötsam (oftast ;))
  • promenerar så gott som varje dag
  • håller mig till alkoholregeln
  • går ner i vikt så sakteliga, lyckas jag minska tre kg till går jag från bmi fet till bmi överviktig, vilket jag vet inte säger så mycket men symboliskt skulle det kännas bra
  • har förmågan kvar att njuta av saker som musik och konst
  • har möjlighet att leva mitt liv i slow motion, en stor del av tiden (kan ju alltid hända oförutsedda saker) (och ibland är det ju jag själv som jagar upp mig)
  • kan äta en god middag utan dåligt samvete
  • smart phones är ju bara så kul (tänk om man hade haft det som tonåring!)
  • kanske svårt att tro när man läser bloggen men jag tar mig själv på mindre allvar nu och det är skönt
  • bloggen (i dess olika skepnader över tid, började 2003)
  • jag har överlevt ännu en vinter och det är flera månader kvar av sommaren
  • jag kan hitta på ännu fler saker men slutar här :)

14 kommentarer:

  1. ja, storstadgetto är inte direkt det mest harmoniska på flera plan (hehe --> plan).

    här är det regn, hoppas du har sol hos dig, alla de månader som är kvar ;)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe.

      Trodde det var regn av någon anledning, men när jag tittar ut är det halvsoligt. Där ser man.

      Kram!

      Radera
  2. wow vilken lista du gjort och vad mycket bra saker.

    Nu har allt börjat kommit i kapp mig igen, har haft 2 bra veckor och nu börjar jag dala.
    Trött, irriterad och allt känns bläää:).

    Vad har du för dig idag?
    Styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla trist att det går neråt igen. Det kan kännas tröstlöst ibland, att inte kunna lita på att det positiva håller. Jag hoppas det vänder igen snabbt.

      Idag ska jag till någon sportaffär och jaga kul fotbollshejar-grejer till äldsta sonen och hans sambo som ska åka på fotbolls-EM. Helst någon sån där töntig vikingahjälm. ;)

      Kramar!

      Radera
  3. Oj, vilken dunderlista:) Ibland är det bra att rada upp allt det bra, för det blir så konkret då. Kanske jag med borde göra?

    kram och hoppas du får en bra fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev faktiskt på bättre humör av listan. Det är så lätt att halka in på att bara tänka i svart.

      Kram!

      Radera
  4. Gillar din lista... verkligen ♥

    SvaraRadera
  5. Big time thumbs up för listan! Tänk att man kan hitta så många bra saker! Det glädjer och inspirerar till att se positivt..... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra. :) Jag behöver allt inspirera mig själv emellanåt.

      Radera
  6. Va fint du skriver! Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. så mycket pepp - va härligt!
    så mycket gott och bra i livet :)
    jag läser en bok nu som håller på att vända ALLT rätt...
    finns så kloka människor. jag känner lycka ♥
    kram, värme och en smakfull helg önskas + lite ¤ -sken så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att påminna sig själv ibland.
      Lycka till med boken!!!
      Här har vi haft vind, hagel, spöregn och sol idag så väder saknas inte.
      Varma kramar tillbaka

      Radera