måndag 18 juni 2012

Förlorande

Fick tyvärr höra idag av Syster I att hon ska sluta i höst. Rätt trist eftersom jag tycker kontakten med henne har givit en del insikter och stabilitet. Får se om jag får någon ny, hon skulle rekommendera det, men jag tar det som det kommer.

En dusch och sedan gå och lägga sig. Det är ju det där med att man ska sova ibland - eller helst ordentligt. Känner hur nattsuddandet lockar och drar... Får fokusera på att jag ska till frisören imorgon, det piggar alltid upp. Och betala räkningar, tjoho. ;)

Kroppen känns lite tung och seg, jag har ätit rätt mycket idag. Imorgon får jag försöka känna efter bättre och inte bara trycka i mig en portion. Inte för att jag har ätit direkt dåligt, varmrökt lax och jordgubbar med glass. Det var gott och jag är inte ledsen för det, utan det är mer en observation. Drömmer trots allt om att gå ner lite mer, även om jag aldrig tänker vrålbanta.

Se där, nu sitter jag och förhalar sänggåendet, haha. Bort från datorn, bums!

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att du kommer att förlora en bra kontakt. Sådant är aldrig kul. :( Men jag är glad att du iaf har fått ut något av din samtalskontakt och att det inte har känts meningslöst att gå dit.

    Hoppas att du fick sova gott inatt tillslut!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker så, att det åtminstone inte varit bortkastad tid och alla vårdkontakter tar slut förr eller senare, man är ju inte släkt. ;) Och jag tror knappast att jag kommer att bryta ihop för det, det har jag inte gjort hittills när jag bytt behandlare.

      När jag väl lagt huvudet på kudden somnade jag som en stock!

      Kram!

      Radera