måndag 25 juni 2012

Ersättningsprocess

Hos Syster I fick jag höra att det bestämts att jag skulle få en ny kontaktperson när hon slutar. Tyvärr visade det sig vara en terapeut som jag hört om från två vänner och det de har sagt inger mig inte så värst mycket förtroende. Jag vet att det alltid finns två sidor av saken, och att mina vänner inte är perfekta, men nej, det låter avskräckande. Så jag sa som det var till Syster I, utan att gå in på detaljer, och hon var tack och lov helt med på noterna, menade att relationen måste börja från scratch och det blir ju svårt om jag redan har gjort mig en bild. Syster I skulle se till att jag får någon annan. Och så får Mannen följa med dit nästa gång, det ska bli roligt, han kom själv med förslaget.

Jag tog fram dammsugaren! Och satte igång den! Jag hatar dammsugning (ljudet!!) Att torka golven är däremot småtrevligt.

6 kommentarer:

  1. Så skönt att du var ärlig och att hon respekterade dina åsikter inför bytet av kontaktperson. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är verkligen glad att det inte blev några sura miner. Jag försökte lägga fram det på ett neutralt sätt, inte anklaga utan bara konstatera att jag är färgad av vad jag hört. Det fungerade uppenbarligen. Blir spännande att se vem det blir istället. Är ju alltid att kasta sig ut i tomma intet när man påbörjar en ny vårdkontakt.

      Kram!

      Radera
  2. Underbart att bli lyssnad på. Hoppas du får träffa nån du kommer att trivas med ♥

    Jag körde "gräddfilen" nyss och ringde en psykläkare jag känner privat. Berättade kort min historia om ångest sedan -97, medicinering, samtalskontakt osv samt värken som kom i febr/mars. Berättade till slut om Cymbaltan och hans spontana kommentar var att han var mycket tveksam till att mina symtom har psykiska orsaker och att det bara är att sluta med skitmedicinen (precis som sköterskan sa imorse när hon ringde). Nu har jag i alla fall fått det konstaterat av en profession inom området. Halleluja moment... Fortsättning följer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att du fått en (hoppas jag) proffsig bedömning. Ska följa fortsättningen med spänning...

      Radera
  3. Härligt att du stod på dig. Hoppas att du får en bra person som du funkar med. Önskar att min man följde med lite oftare men har svårt att komma ifrån sitt jobb.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man jobbar oregelbundna tider så han har vissa vardagar lediga, och det är praktiskt ibland.

      Kram!

      Radera