tisdag 26 juni 2012

Ospännande

Emellanåt känner jag mig så icke-road av att umgås med folk. T.o.m. en simpel sak som att läsa bloggar eller fb tar emot. Nåja.

Både rastlös och dämpad idag. Alla människor är väl sådana ibland men jag måste dessutom tänka "är det någon svängning på gång?" Väldigt tröttsamt. Vara sin egen barnvakt. Ofta är det ju ingenting men om det är något så är det bäst att kväva det i sin lindo. Hela våren har jag blivit drillad i tidiga varningstecken och vikten av att höra av mig om det är något, fast jag vet inte riktigt var jag ska lägga ribban. Jag är inte den som gillar att söka vård i onödan.

Har inlett dagen med att stöka lite hemma så jag ska känna mig nöjd med åtminstone något. Nu är jag väldigt trött. Kanske begrava mig i något riktigt hjärndött på tv. Nätshoppa ;) - ack nej, begränsad ekonomi just nu. Sova - låter bäst.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att vara barnvakt. Det är väldigt slitsamt att alltid ha koll på sig själv. Synd att en ska behöva leva så, men vad har en för val? Att bara flyta med fungerar ju inte för oss bipolära. Inte för mig iaf, för då slutar det oftast med att jag dras med i hypomanin och sedan ned i kraschlandning. Men det är så satans tråkigt att vara duktig hela tiden.

    Hoppas att du får god sömn!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt så är det. Men som du skriver, det finns inget val.

      Tack, jag fick en dryg timme extra och mår bättre nu.

      Kram!

      Radera