tisdag 5 juni 2012

Resfeber

Har gått upp tre timmar innan tåget går för att packa. Har dessutom gjort en packlista igår så jag vet vad som ska med. Det lär ta max en kvart att plocka ihop det. Mitt inre kontrollfreak kan lura så djupt under ytan att det inte syns för ett otränat öga, men ibland bryter det sig ut i ett moln av köttslamsor som ett alien-monster (nej, jag har inte sett Prometheus än men liknelsen är alltför användbar om än utsliten, va f-n, filmen kom 1979) - och detta "ibland" är alltför ofta vid en resa.

  • Jag tror att jag ska glömma packa något (obs! jag reser till Sveriges andra stad, om jag glömmer tandborsten så kan det tänkas att det går att köpa en ny...)
  •  Kanske glömma medicinerna (okej, det är mindre bra, men 2,5 dagar utan skulle jag överleva)
  • Mobilladdaren! *skräck* (fast Kjell&Co finns förstås...)
  • Mobilen! *ännu större skräck* (men jag klarade mig utan i min ungdom, right?)
  • Den jättestora kassen med presenter, en ansamling fotbollstillbehör - jag glömmer den hemma, jag glömmer den i bilen, jag tappar bort den på tåget, jag glömmer den när jag går av tåget (skulle vara trist men inte jordens undergång, vi har alla överlevt hittills utan matchtröjor)
  • Glömmer biljetterna är en klassiker, men nu reser jag så att jag bara köper biljetten precis innan jag går på tåget, så istället blir rädslan att glömma köpa biljett (inte så bra, det blir dyrt och man blir avslängd, nej det får jag faktiskt sköta, sätter ett alarm i mobilen)
  • MISSA TÅGET! (det är ju en hel timme tills nästa...)

Väl framme:

  • Glömmer köpa tvålen till mamma, chokladen till någon som fyller år (det är det post-it-widgeten i mobilen är till för - och det finns tvål även i Norrland)
  •  Glömmer dra kortet i spårvagnen (varför skulle jag plötsligt missa det?)
  •  Missar tåget hem (vilket är extra skrattretande då jag inte har bestämt när jag ska åka, inte har någon tid hemma att passa och tågen går en gång i timmen)
 Det är minsann ingen semester att resa bort!

Tack och lov brukar de värsta nojorna blekna bort så fort jag sitter på tåget.

Vi ska gå på Konstmuseet idag tror jag och bio och gå ut och äta ett helt gäng på onsdag, och framför allt så får jag umgås med mina älskade ungar.

Har plockat fram ryggsäcken, nu ska jag gå och fylla den.

18 kommentarer:

  1. Ha det så skönt och njut!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var väldigt trevligt.
      Kram!

      Radera
  2. He-he - skönt att man inte är ensam om att skriva långa listor.. Ha en skön nationaldag! Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, nu gjorde du mig nervös.
    Hur ska du få plats med allt i ryggsäcken, hihi.
    Ha en skön resa och som sagt "det man inte har i huvet får man ha i benen" :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade en jättestor kasse också. ;) Och glömde inget!
      Kram!

      Radera
  4. Låter superroligt med en liten lagon resa...! :) lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen härligt att komma ut från dessa fyra väggar.

      Radera
  5. Hoppas du får några sköna dagar. Det är du värd ♥

    SvaraRadera
  6. är det gothiacup på g?!

    deras nedrans vis hur man ska betala i gbg på buss och spårvagn. lär mig aldrig. har försökt lära mig i flera år nu men fattar verkligen inte. antagligen är det något för enkelt och smart för min hjärna. blippa, tryck, blippav.
    busschaufförerna brukar stirra fånigt på mig när jag frågar utan att svara, på spårvagnarna finns ingen att fråga. min vän plankar enbart och vet inte hur man egentligen gör. min bror och fästmö åker bil, min mormor färdas inte kommunalt. både jag och min mor brukar chansa oss fram och hoppas på det bästa hähä

    hoppas ni har det finfint i den goastaden!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äldsta sonen är 27. :) Nej, han och hans sambo ska till EM i Ukraina. Jag är livrädd för vad som kan hända men vet samtidigt att de säkert är kapabla att klara sig.

      Jag har en fusklapp med mig, "Så här åker du med Västtrafik" typ. Måste friska upp minnet varenda gång för hur man åker fler än en på samma kort. Men det finns en riktigt bra funktion om man registrerar sitt kort på Västtrafiks hemsida, man kan beställa automatisk påfyllning så det laddas med 200 kr varje gång man kommit ner till noll, pengarna dras från ens bankkort. Inget mer komma ihåg att köa på 7-eleven.

      Kram!

      Radera
  7. Hoppas du njuter och har det kanon ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var intensivt och roligt.
      Kram! ♥

      Radera
  8. gick inte att trycka på 'svara'knappen [hmm mer kaffe som alltid så löser sig allt]

    hahaha nää då är det inte så aktuellt hähä
    den ska jag verkligen kolla upp, låter som en given sak!
    tusen tack för det tipset!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe tror jag på!

      Jag var lite misstänksam först, men den där fylla-på-funktionen fungerar faktiskt!

      Kram!

      Radera