måndag 4 juni 2012

Stega

För några år sedan fick Mannen en stegräknare i julklapp av arbetsgivaren. Inte riktigt hans grej, kanske. Men plötsligt grävdes den fram ur hallbyråns skrymslen och jag testade den, har aldrig använt någon förut. En kortare promenad och en halv dags vanligt vankande här hemma = 4000 steg, hade jag inte trott. Är inte frälst, men ska prova någon dag när jag tar en längre promenad för att få en uppfattning.

Ja, ungefär så spännande är mitt liv just nu. Och käftis i eftermiddag... Men imorgon är det Göteborg, woohoo!!

Bloggar jag inte på ett tag så har jag inte fallit nedför jordens kant, jag gör bara annat.

10 kommentarer:

  1. Bra! Då vet vi vart vi har dig ♥

    SvaraRadera
  2. Stegräkning är kul. Jag gick med i en utmaning i vintras om att gå till Prag, det var himla skoj att mata in sina steg och se hur man närmade sig målet på kartan :) Men nu är motivationen borta men det var kul så länge det varade. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju rätt kul, fast jag är nog inte inspirerad tillräckligt för att gå till Prag. Kanske till Köpenhamn. ;)
      Kram!

      Radera
  3. Jag gick till Berlin en höst... Ha det så gott i Gbg. Och tack för förvarningen;)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berlin borde jag gå till, finns släkt där.
      Tack!

      Radera
  4. Tycker stegräknare är lite kul men idag gick maken, som har stegräknare i mobilen, ensam halv sex så om jag kommer ut på en promenad så får jag räkna stegen själv eller låta bli. Jag tror att det blir det sista alternativet ;)
    Käftis har besökts på morgonen men det var sonen som fick äran att gapa inte jag, tack o lov.
    Ha en skön tripp till Göteborg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halv sex! Det känns som ett annat liv när man brukade gå upp då...

      Skönt att det gick bra för sonen.

      Tack och kram!

      Radera
  5. ha det fint i min stad! jag älskar göteborg.
    ska flytta dit igen om 8 år :)
    kram och va rädd om dig.
    köp nåt snyggt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade också kunnat bo i Göteborg igen.
      Har två stora grabbar som vaktar mig så mig ska nog inget ont hända. :)
      Kanske ska köpa en handväska... eller iallafall titta! ;)

      Radera