tisdag 26 april 2011

Nöjestripp

Härlig helg med ungarna. Göteborg visade upp sig från sin bästa sida, vi klättrade upp på bergstoppen i Botaniska och åt Lejonet&Björnen-glass vid Röda Sten. Åkte första klass till Herrljunga och spelade kortspel och brädspel. Jag sov som en stock trots att jag sov på soffan.

Hemma igår doppade jag tårna i havet för första gången i år. Jag känner mig slutkörd nu. Har en frisörtid snart men efter det ska jag bara tömma huvudet med dålig tv.

Känner tack och lov ingen återkomst av psykotiska symptom sedan jag sänkte Cisordinol-dosen. Men jag är överhuvudtaget rätt dämpad, känner ibland små underströmmar uppåt och nedåt men det blir inte mer än så. Och det är väl så det är tänkt att vara. Typiskt nog förtränger jag snabbt hur överjävligt det senaste (medicinutsatta) skovet var och blir lite småirriterad på att vara jämn. Aldrig är man nöjd.

8 kommentarer:

  1. Aldrig nöjd, så är det väl. Inte jag heller. Acceptans är ett jäkligt fult ord, men jag hoppas ändå att jag lär mig det en dag. Det skulle göra livet enklare. :)

    Var det kallt i havet?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - jag vill ha min kaka och äta den. ;)

    Ja, det var rätt kallt, men inte isande, en kunde gå omkring och plaska en stund.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. åh så härlig ni verkar haft det.

    Idag har allt varit neråt.
    Vill inte längre, varför ska man leva...bara för att kämpa sig igenom vardagen..

    Kram gumman

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med en avstickare till havet.
    Och det är tamigfan otroligt hur dement man är när det kommer till gamla skov.
    Kämpar med tabletterna extra mycket just nu, fast jag vet hur utgången blir om jag låter bli. Suck.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. carola - det var en riktigt mysig stund.

    Man lever för tänk om det kommer bättre tider, det vill man inte missa. Men jag vet att det känns omöjligt ibland. Jag hoppas det lättar för dig.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. paperclip - havet är bäst!

    De där tabletterna väger ton ibland. Jag vet att jag inte borde lägga in värderingar men jag känner mig misslyckad som behöver kemisk assistans. Konstigt att jag inte dömer någon annan som medicinerar, det gäller bara mig själv.

    (Och så drömmer jag om att alltid vara milt euforiskt hypoman, som om det vore en option.)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar helg! Och Lejonet&Björnen glass vore inte fy skam. Tänk om man kunde få smaka - snart är det sommar - verkligen! Men doppa tårna i havet är inget jag avundas dig!! Kram!

    SvaraRadera
  8. Miriam - glass är alltid underbart! Det finns fortfarande en barnslig glädje över att stå där och noga välja kula.

    Jag försöker doppa tårna i april, som en sport. :)

    Kram!

    SvaraRadera