söndag 10 april 2011

April

Fjärilar. Humlor. Spirande forsythia. Tulpaner. Något slags rosablommande träd. Godisbutiken lockar med säsongens första kulglass.

Rätt trevligt. Tänk bara, vi har överlevt en lång, kall vinter. Jag vet att det är kliché att gilla våren, men jag gör det.

Sover och sover. Nio timmar i natt, sedan två timmar till på förmiddagen, och nu börjar jag gäspa så smått. Konstigt, när jag var inlagd behövde jag starka piller att sova på, nu räcker det med att titta på sängen så börjar jag nicka till. Det känns inte fel, bara... konstigt. Jag är överhuvudtaget ganska letargisk, får tvinga mig ut.

Nu ska jag fixa till mitt turkosgröna nagellack.

6 kommentarer:

  1. Du kanske behöver sova? Kroppen brukar ju säga till när det är något som behövs. Göra dig pigg inför våren? Och glass har ju aldrig gjort någon skada....Och turkosgrönt nagellack gör även andra glada!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att sovandet kanske har med en medicin att göra, men sak samma, jag har ju sällan tider att passa så jag sover på. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Sömn är ju iofs ganska skönt, fast den kanske tar överhanden ibland. Och om våren - klichéer blir klichéer av en anledning. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - ja, på något sätt behöver jag väl sova. Och som sagt, så länge jag inte har tider att passa så gör det inget. Det är lite befriande att tillåta mig själv att sova, jag har ju varit dålig på det ibland.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad lockande det lät med glass. Det hör ju faktiskt våren till helt enkelt. Sååå gott ju.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  6. My - klart man ska ha glass!

    Kram!

    SvaraRadera