lördag 30 april 2011

Sömnexcesser

Sovit sovit sovit. Ett par tre timmar igår eftermiddag, men det var nog för att jag tagit Stesolid eftersom jag hälsade på hos tandläkaren. Den inflammerade tandroten var fortfarande inflammerad, och tanden bredvid hade jag bitit en stor bit av, blir nog rotfyllning där också. Oh joy.

Nåväl, sov gjorde jag. Sedan vaken ett par timmar och åt jordgubbar, gick därefter och lade mig på vanlig tid och sov i över nio timmar.

Det känns fortfarande underligt allt detta sovande jag ägnar mig åt nuförtiden. Men jag blir faktiskt inte låg av det, som jag annars blivit av mycket sömn. Så egentligen gör det väl inget. Det bara krockar med min sömnfixering. Att inte kunna nöja sig med två timmar. Svär över att medicinerna funkar.

Inga valborgseldar här i år, det är för torrt i markerna. Jag och Valborg får nöja oss med solskenet.

4 kommentarer:

  1. Det är rätt jobbigt att sova så mycket, även om det inte sänker en. Kanske för att jag längtar efter sömnlösa nätter och energiöverskott? Dum sak att längta efter egentligen, men så är det. Speciellt nu när det är varma nätter och vackra sommarsoluppgångar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - egentligen kanske det inte är en så dum sak att längta efter. Att det inte går att ha det så att man alltid skådar soluppgången är en sak, det för med sig mycket ont, men det är en härlig upplevelse i den stunden och det vore konstigt att inte drömma om det, även om man vet att det inte får bli verklighet (för ofta).

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hujedamej för att krångla med tänder! Och så får man betala dessutom. Jag hoppas verkligen jag inte behöver - har absolut inte råd med tandvård. De får dra ut tanden i såfall.

    Jag gillar att sova, älskar det. Få vila liksom. Behöver det. I natt drömde jag att jag skulle fixa hasch. Ingen bra dröm förvisso... men spännande var det. Och så handlade jag på Willys. Hm. Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  4. Miriam - jag passar på med tänderna nu när Mannen fortfarande jobbar, när han blir pensionär blir det nog för snålt, tyvärr.

    Önskar på sätt och vis att jag verkligen kunde uppskatta sönmnen, men i så många år har jag kopplat vakenhet till att må bra så jag har svårt att mentalt bryta den kopplingen...

    Spännande och knasiga drömmar!

    Kram!

    SvaraRadera