lördag 9 april 2011

Dvala

Konstig dag. Sov 10 timmar. Sov sedan en dryg timme på förmiddagen, och ytterligare två timmar på eftermiddagen. Tror ändå att jag kommer att komma i säng före midnatt.

Kanske är det baksmällan på min fredag, då jag tillbringade tre timmar på köpcentrat. Förutom att jag älskar att shoppa så gillar att jag att gå runt bland allt som rör sig, men på vissa strikta villkor: att jag får gå ensam, att jag inte måste fokusera på något särskilt, och inte interagera mer än ytterst nödvändigt med andra människor. Så fort det blir alltför styrt och kräver koncentration så blir det jobbigt.

Ja, nu blev det väl slitigt ändå eftersom jag fick kompensationsvila så mycket.

Har ingen lust med tv. Ipoden i öronen och jag har diskat och strukit mina nya tunna vita sommarbyxor. Tänker på nästa vecka. Tandläkaren och distriktssköterskan och läkaren står i min kalender. Ibland känner jag mig som en gammal tant. Undrar hur det ser ut om 20 år, står man ens på benen då? Kommer en alls att kunna ta psykmediciner som krockar med blodtrycksmediciner och hjärtmediciner och värktabletter? Dör man galen och bortglömd?

(Orkar inte kommentera bloggar, inga ord. Det kommer väl tillbaka.)

4 kommentarer:

  1. Jag har inte heller speciellt många ord för tillfället.

    Men jag skickar en kram!

    SvaraRadera
  2. Jag skickar en stor kram till dig också. Kramar får man aldrig nog av, det gör så att man klarar av vardagen.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Miriam! Kram!

    SvaraRadera