lördag 19 juli 2008

Tillgångar

Konstig krypande känsla i kroppen. Ingen direkt anledning. Längtar efter att Mannen ska komma hem från jobbet, sen kväll ikväll. Behöver en kram.

Det blev köpcentrat idag, usb-hub och minneskortsläsare på Kjell och en mjuk vit ziptröja på HM. Känns ok för det var saker jag ville ha. Är överdrivet osäker när det gäller det tekniska så jag har inte testat prylarna än, väntar på att Mannen ska kolla att det ser rätt ut. Som om han alltid skulle veta *himlar med ögonen och suckar melodramatiskt över mig själv*

Har fått ett formulär att fylla i och ta med mig till utredningsstället. Frågor om vad man gjort tidigare och sånt. Och lite "Vad är dina bästa sidor?" Vill svara smärttålig (sy utan bedövning någon?) tålmodig (välkommen till Försäkringskassans växel, du är nr 113 i kön), diplomatisk (ursäkta att jag stör, håller på att explodera av ångest här borta men jag förstår att personalen har mycket just nu, det är ju Bingolotto-kväll, så jag kan vänta till reklampausen), positiv (ehhh, lite får man väl skarva, och jag har ju mina dagar när det är helt sanslöst underbart att dricka varm o'boy samtidigt som man tittar på Kalle och chokladfabriken på hotellets kabel-tv med en regnvåt Aveny utanför), kan tänka utanför ramarna (dagens datum betyder att universums mörka krafter planerar att döda mig, är inte det lite speciellt tänkt?), ordningssam (kommer ihåg att ladda dosetten), uppriktig (bloggar om mitt liv, som om någon bryr sig).

På "Vad förväntar du dig av dessa dagar [av utredningen]?" ska jag nog fan vara uppriktig i alla fall, Hoppas jag klarar det utan att krascha för det låter vansinnigt läskigt att bli utredd av en massa vilt främmande personer.

Äh, bara en gnällig kväll.

2 kommentarer:

  1. Känner så väl igen mej i svårigheterna med att försöka ge en bild av sej själv till andra när de ställer fel frågor:=) Du beskriver det så fantastiskt. Hoppas det blir bra för dej!
    /Pelle från b.n

    SvaraRadera