söndag 1 juni 2008

Småprat

Tror det blir en bättre dag idag. Det var jobbigt igår, men vi åkte åtminstone ner till stranden och vadade i det ljumma havsvattnet. Såg en liten sebraspindel på balkongen också, den var fin.

Ska banne mig ta mig iväg på yogan nu snart. Har de senaste veckorna helt kommit ur vanan att träna, förutom lite promenader. Och det är så dags nu att försöka komma igång igen när sommarschemat börjar och det bara finns ett baspass i veckan, tror jag är för slapp för medel. Får försöka gå min timme varje dag istället.

Ny månad, sommarmånad. Vilket jag på något sätt märker mest på att jag får ta fram ett nytt Excel-ark i min humördagbok. Maj var lite lite svajigare än april, men i stort sett är det ok, en del ångest men det lever jag med. Ofta, kanske inte alltid men ofta, har de korta svackorna triggats av något, inte bara satt igång själv och inte bitit sig fast.

Möjligheten finns att mina journalkopior är klara imorgon. Känns nervöst för isåfall är jag tvungen att besluta om jag ska läsa dem eller inte. Är jag verkligen beredd att konfrontera det förflutna på det sättet?

Att skriva känns fragmenterat och jag känner mig splittrad, suddig i konturerna. Får väl bara försöka flyta med dagen.

2 kommentarer:

  1. Fin?? Hade jag sett en zebraspindel på min balkong hade jag stendött!!! Jag har fobi.
    Blev så upprörd nu så jag glömde läsa reten av bloggen, haha..

    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att sebraspindlar är små och gulliga ;) När jag var yngre hade jag också spindelfobi, ville inte sitta på gräsmattor för det kunde finnas någon. Men när jag började plugga biologi gick det över, för vi var tvugna att studera småkryp på nära håll och så småningom kände jag att de var mer intressanta än farliga.
    Kram tillbaka!

    SvaraRadera