måndag 2 juni 2008

Lovsångsljud

Inte låg idag men nervös. Dagens blomma är en blå hortensia och en rosa gerbera vid entrén. Hortensia heter Hydrangea på latin, det tycker jag är fint.

Får ett par tusen tillbaka på skatten imorgon, mer än jag trodde. Och det är minst sagt välkommet när jag antagligen inte får något från FK den här månaden. De har minst 3 mån handläggningstid och jag fick inte in ansökan förrän början av april, eftersom min läkare först var ledig och sedan sjuk, och sedan glömde de bort att jag skulle ha en ny besökstid, jag fick ringa och påminna, och sedan glömde han att skriva intyget, jag fick ringa och påminna. Hade det varit FK som missat något hade de förväntat sig att jag skulle le och se glad ut, nu får jag skylla mig själv. Fy f-n för att vara beroende.

Men jag är så väldigt väldigt väldigt glad för att det är sommar.

Mannen berättade imorse att han hade "Han är min sång och min glädje" fast i huvudet, så nu har jag det också, jag kan inte bara refrängen utan en stor del av texten, vilket får mig att reflektera över hur otroligt mycket totalt onödig information man har samlat på sig under åren. Varför kristna sånger (jag är inte kristen) istället för något seriösare som detaljerna i Krebs-cykeln. Håhåjaja.

2 kommentarer:

  1. FK-förnedringskassan..ja de är inte roliga att ha att göra med, i alla fall inte när det ska ta såååå jävla lång tid.
    Gött att du får tillbaka på skatten,själv fick jag betala 50kr, ha ha.

    kram

    SvaraRadera
  2. Jo, inte kul att behöva snacka med myndigheter och skicka in långa svinjobbiga blanketter. Synd att du fick betala skatt, fast skönt att det inte var flera tusen iaf!

    *kram*

    SvaraRadera