onsdag 18 juni 2008

Parallellogram

Gårdagens aningens sömnbristinducerade uppåtmorgon lade sig efter en heldags promenerande i Malmö och en helnatts sömn.

Min stackars psykolog fick en extrem nackspärr i måndags så jag träffade honom idag istället. Det blev en del snack om parallellerna mellan sektvärlden och psykvårdsvärlden. Slutenhet, eget språk, egna värderingar, auktoritär uppbyggnad, krav på tolkningsföreträde. Är rätt tacksamt att klaga på vården hos honom eftersom han själv är ganska kritisk. Sedan känns det tufft att man aldrig till 100% kan lägga sitt liv som psykfall till handlingarna för minnena finns ju där, minnena och vissheten om att jo, så jävligt kan det bli. Kommer aldrig kunna inbilla mig själv att man inte kan bli så desperat. Rädslan att när som helst falla tillbaka. Han försökte peppa mig med att jag så småningom kommer att få perspektiv och kunna se det som en viktig erfarenhet. Fan tro't.

Hur som helst ska jag ha sommarlov nu.

2 kommentarer:

  1. läser..alltid..

    lämnar en STOR kram

    /LaLuna

    SvaraRadera
  2. Kramar emottages alltid tacksamt! :)

    SvaraRadera