söndag 15 juni 2008

Mums

Jag lyckades hyfsat bra med att vara social fredag kväll. Slängde ihop en trerätters-middag, det var ett tag sedan. Laxtoast, fetaostpaj och jordgubbar med Cointreau. Vi fick en bröllopspresent från Frankrike, och det var ätbara saker förstås, en fin flaska Bourdeaux-vin, exklusivt te (supergott) och hjärtformade chokladpraliner i en rosa hjärtformad ask. Det var J's man som skickat det, han har tydligen ett gott öga till oss.

Det låter rätt löjligt i mina öron att säga att man klarat av en stillsam liten middag, men det kräver så otroligt mycket energi för mig att vara social. Jag har egentligen inte social fobi, är inte rädd för att göra bort mig, det är mer att jag känner att jag måste vara lyhörd, känna av, släppa in folk innanför mitt pansar, och just nu är känslan att jag behöver bevaka mina gränser och inte "ta in" andra människor tills jag drunknar.

Undrar om jag någonsin kommer tillbaka till mitt gamla tuffare jag. Det känns avlägset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar