torsdag 12 juni 2008

Återhämtning

En snackig dag. Träffade E i drygt tre timmar, sedan S på telefon, plus att jag varit lite "nätsocial" och hört av mig till folk jag försummat. Kanske inte konstigt att jag känner mig urvriden, utklämd. Kaviartub.

Kunde varit mycket värre dock. Jag känner hur jämvikten sakta återvänder efter journalläsandet, kan se mig vicka fram och tillbaka men rörelsen stannar av mer och mer och jag känner tyngdpunkten som håller mig upprätt. Börjar tänka att det är en reell möjlighet att klara sommaren utan kriser, och oavsett hur det blir i slutändan så är det underbart att ens kunna tänka så.

Ser verkligen fram emot frisören imorgon! Jag tycker om att ta hand om mitt utseende nu. Fast jag är för tjock (även objektivt sett) så fastnar jag inte i den där mördande självkritiken. Kan t.o.m. tycka att jag ändå ser rätt ok ut, även om jag inte är fotomodellsnygg så har jag personlighet.

4 kommentarer:

  1. Och det är helt personligheten som räknas!!! en fotomodell somärtråkigt och typ IQ plasthink är ingen rolig vän..
    Du är helt perfekt gumman!

    Pusss på kinden

    ps. min blogg strejkar..jag kommer i alla fall inte in på den..kommer in så jag kan skriva blogginläggmen själva bloggen kommer jag inte in på..om du vill får du gärna kolla omdu kommer in på den..elleromden är helt nere liksom..Ds

    SvaraRadera
  2. läser och får insikter. tycker om att läsa det du skriver, och är här varje dag även om jag inte alltid kommenterar. :)

    stolt över dig och den distans du fått, möjligheten att se tbka utan att leva om.

    kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för de gulliga orden LaLuna.*puss tillbaka* Ser att du fått ordning på din blogg igen, så bra!

    SvaraRadera
  4. Jessika, roligt att du läser. Jag läser hos dig också. Kommentarer är inte nödvändiga, bara lite extra lyx. Jag har inte alls något emot att folk bara lurkar. *kram tillbaka*

    SvaraRadera