måndag 16 juni 2008

Väntetid

Det värsta släppte igår, efter lite tröst från Mannen, mer sömn, kokhet dusch och lite diskande av jättedisk. Skönt att jag iaf inte fastnar i det jobbiga på samma sätt som förr. Även om det i sig är jobbigt att bli så pass påverkad av gammalt skräp.

Vrider lite nervöst på mig idag av mer konkreta skäl. Yngre sonen ringde igår för att han hade ont i bröstet som inte gick över, och han är inte ens i Sverige så det är inte mycket jag kan göra. Väntar nu otåligt på att höra hur det gått. Han svarar inte på mobilen just nu men det gör han inte alltid annars heller, han är bra på att glömma den. Så jag ska inte ta ut något elände i förskott. Bara mamma-orolig.

Min psykolog ställde in idag. Han har småbarn hemma så det är inte alldeles ovanligt. Normalt brukar jag inte få någon särskild extratid då, men den här gången fick jag det på onsdag, antar att det är för att det är sista gången på "terminen". Uppehåll två månader sen. Det känns rätt neutralt.

Dagens blomma är ljus-och-mörkrosa borstnejlikor från Mannens barns mormors trädgård som en av hans söner kom med igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar