söndag 15 juni 2008

Bakhåll

Det blev Köpenhamn igår. Jag ångrar inte att jag åkte med men jag känner mig mosad fortfarande. Kan inte gå in på detaljerna, men det rörde sig om spöken från förr, livet i sekten. En parallell värld som jag bär omkring på.

Träffade bl.a. en tjej som läst och läst om sånt jag skrev på nätet för tio år sen. Hon pratade med Mannen först medan jag var ute och gick på stan, och när han började prata om sin fru så förstod hon ganska raskt vem jag var och blev tydligen entusiastisk över att kanske få träffa mig. Hon ville bli fotograferad tillsammans med oss. Mycket märklig känsla. Visserligen är det kul att något man gjort har betytt något för en annan människa, man slänger iväg saker i cyberrymden men det blir plötsligt en annan sak när man står ansikte mot ansikte med en person som tagit emot. Blir på ett sätt glad, men också störd. Har svårt att stå ut med tanken att jag lämnat spår. Tycker inte om minnen, att spara på saker. Att spara på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar