söndag 23 juni 2013

Stillsamhet

Lugn midsommar. Vi badade lite i poolen, åt sill och potatis och jordgubbar, drack en liten folköl var, verkligen inget röj. Min kompis lille son var med och Mannen lekte mycket med honom till hans stora förtjusning. Klockan åtta drog vi hemåt igen.

Trots det var jag hemskans trött igår. Sov sådär tretton timmar och masade mig sedan runt som en zombie. Jag är fortfarande trött nu.

Har bokat hotell i Stockholm. Jämfört med att sova hemma hos någon så blir det lugnare, det är nästan en förutsättning för att jag ska orka en hel vecka... måste kunna gömma mig mellan varven. Det är en stor lättnad att Mannen och även övriga släktingar har förståelse för att jag inte alltid är på hugget. När det är ordnat med boendet kan jag bättre se fram emot det roliga som resan också kommer att innebära. Träffa Mannens barn och barnbarn, gå på stan, kanske klämma ett museum eller två. Sedan får jag säcka ihop när jag kommer hem igen, har inget alls inplanerat veckan efter.

Men det är nästa vecka det. Den här veckan ska jag till Syster C måndag, bipolärgruppen torsdag, och så kommer nog den äldsta och hans fru till helgen. Det räcker som action för den här gamla kraken.

12 kommentarer:

  1. Du kommer att få en jätte trevlig vistelse i Stockholm tror jag, men det blir nog en del sova då du kommer hem. Men en dag i sänder. Nu har du lite roliga händelser denna vecka oxå. Ha nu en skön kväll först och främst.Hej svejs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror det blir hemskt trevligt i storstaden. :)
      Ha en bra ny vecka själv!

      Kram!

      Radera
  2. Ingen surströmming..... =O

    =)=)=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hallå, det vet väl alla att surströmmingspremiären är i mitten av augusti! ;) (Som född norrländska borde jag väl äta sånt antar jag, men då ska jag vara vääääldigt hungrig)

      Radera
    2. Bara jag som inte vet såna där saker då =( =) =)=) =) =)
      Men jag kommer ändå aldrig å våga öppna den där burken som ligger i kylskåpet sen november... (fick för mig att man käka surströmming på julafton =O.... Det var något ovälkommet hemma hos mina föräldrar.. mest på grund av stanken då....)... Ja fast nu är jag inte född i Norrland heller så vad vet jag om surströmming egentligen =)

      Radera
  3. Hahaha, jag kan se det framför mig när du glatt kommer med burken i näven. Jag har hört något om att burken kan explodera om den blir för gammal eller varm!!! Vet ej om det är sant men bara tanken är fasaväckande. Med tanke på hur mycket *god* mat det finns känns surströmming väldigt onödigt... :)

    SvaraRadera
  4. Det är skönt när man hittar sitt eget sätt att känna av det man mår bäst av. Förståndigt tänkt. Bra när de som finns runt om inte ställer en massa krav man inte kan nå upp till utan att de förstår.
    Hoppas att även denna veckan ska ge dig trevliga möten och stunder för avkoppling.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste leva mitt liv i slow motion numera, så är det bara. Men det gäller att inte försaka allt roligt ändå. Jag har inte hittat den perfekta balansen men det går allt bättre.

      Tack, jag tror det kommer att bli en bra vecka.

      Kram!

      Radera
  5. Låter som en bra midsommar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar inte när det blir för stökigt, vill hellre att det ska vara lugnt och mysigt. :)

      Radera
  6. Det lät som en trevlig och skön midsommar! Vilken trevlig blogg du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var snällt sagt, fast den kan nog bli lite otrevlig ibland också. ;)

      Radera