lördag 1 juni 2013

Röjarskiva

Jag gav efter för trycket och tog sömnisar. Vaknade inte 03.00 utan 03.30. ;) Är verkligen klarvaken och lyssnar på fågelkonserten. Försöker smyga så jag inte väcker Mannen, han ska iväg och fiska vid sju, vilket nästan är den tid han annars går och lägger sig... Jag ska ta en promenad längre fram och tvätta lite, och så funderar jag på om man skulle röja bland allt arvegods som står staplat ovanpå köksskåpen, fast det känns lite svårt faktiskt just för att det är arvegods, trots att jag sällan använder något av det. Har t.ex. en fin kaffekanna i porslin, men när tar man fram sånt? Jo, teförrådet skulle jag kunna rensa, står påsar där som säkert är tio år gamla och inte särskilt aromatiska längre. Bra idé. Vet inte varför jag får såna här ryck där jag känner att jag måste sortera och fixa, annars är jag verkligen ingen pedant och kan stå ut med en brödsmula eller två. Har inte plockat fram Ikea-katalogen dock. ;) Nehej, nu ljög jag, jag tittade på tavelramar för jag vill göra en liten fotovägg med barn och barnbarn.

Nytt stycke var det ja. Ska svara på lite antropolog-frågor, hon har hittat en mångordig informant, haha. Och ikväll är det kyrkokonsert, en vän till en vän ska spela. Det låter väl dygdigt, inte en krogkväll precis (fast jag skulle nog inte sagt nej till en krogkväll heller). Undrar om det är kallt i en gammal kyrka? Troligtvis. Jag tar nog med den hopvikbara dunvästen för säkerhets skull.

Min oberoende observatör noterar att tankarna hoppar en del. Ska det behöva bli Nozinan eller Zyprexa ikväll? Jag fasar redan för uppvaknandet och vill skjuta på det så länge som möjligt, fast jag vet att det är fel...

6 kommentarer:

  1. Jag är likadan. Hittar saker som verkar kanonbra och roliga att göra - sortera osv. Men jag hinner knappt dra fram allt förrän det roliga är slut. Så jag försöker att tänka mig för innan jag påbörjar diverse projekt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja att göra färdigt saker är inte alltid så kul. Så jag försöker också tänka mig för - vissa saker gör det inte så mycket om de blir liggandes halvfärdiga typ stickningar, men river jag ner halva kökets prylar går det ju inte att lämna, så jag ska faktiskt avstå det idag. Men teerna är sorterade nu. :)

      Kram!

      Radera
  2. Uppvaknandet efter att sovit sig nedåt från hypomanins höjder är aldrig kul. Jag förstår att du fasar. Jag hoppas på en mjuklandning när du väl bestämmer dig för att dra i bromsen.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... Det är så märkligt, enligt min interna statistik så borde den här flygturen ta slut när som helst, det varar aldrig längre än några få dagar, men det *känns* som om det ska vara för evigt, så intellektet får kämpa kopiöst för att påminna mig om trista fakta.

      Kram!

      Radera
  3. Jag fick ett ryck för några dagar sedan som tyvärr inte varade till allt blev klart....så nu är det bara till att leva med röran tills nästa infall dyker upp.
    Önskar dig en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så har det ju gått några gånger... ;) Hoppas du får ett infall igen snart då. Jag ska verkligen försöka låta bli arvegodset idag.

      Tack, ha det bra själv!

      Kram!

      Radera