torsdag 20 juni 2013

Avslut

Jag har mest såsat runt och halvsovit denna vecka. Kroppen kändes helt slutkörd. Men jag kom iallafall utanför dörren igår, skickade ett kort till min mamma och - tadaaa - tog en tur på en rulltrappa. Tidigare på dagen hade jag traskat ner och upp för trappan här i huset några gånger, tills det kändes okej och jag kunde gå utan att tänka på det. Lite stel i benen var jag inför rulltrappan, men ingen rädsla, ingen panik. Det känns väldigt skönt att ha kommit över den tröskeln.

Idag är det sista dagen på bipolärgruppen. Lite synd, vi har precis börjat bli ett gäng och tala om svåra frågor. Jag har åtminstone folk på nätet att utbyta tankar med, plus vänner med samma diagnos, men det finns deltagare som inte ens har en dator. Trist.

Känner mig fortfarande lätt hjärndöd, ska vila en stund till.

4 kommentarer:

  1. Gött att det gick bra med rulltrappan; heja dig!!!!

    Stor kram och vila skönt!

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha en bipolärgrupp! Bra att få prata med folk med liknande erfarenheter.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har varit bra, vi har stöttat varandra.

      Kram!

      Radera