måndag 3 juni 2013

Kontraster

Jag tog de däringa sömnpillren ändå igår kväll, slocknade till min förvåning omedelbums och har sovit sju timmar, så nu slipper jag iallafall omvänd dygnsrytm. Kan inte påstå att jag känner mig särskilt pigg - pillerbakis, sömnbakis - men jag försöker intala mig själv att jag behöver sömnen efter några hektiska dagar, framför allt har de varit hektiska mentalt sett. Jag kan fortfarande verka rätt lugn utåt sett tror jag, fast det centrifugeras i skallen.

Trots allt har jag väl inte gjort så många riktigt knäppa grejer... mest var jag produktiv här hemma, städade och ordnade sånt som borde ordnats för länge sedan (som kastade plastpåsar ;)) Och så kom jag iväg på orgelkonserten, jag är ingen kyrkobesökare så jag har inte gjort något sånt på tjugo år. Idéerna för tavelväggen kom jag tyvärr aldrig så långt med att de realiserades, jag hoppas jag hittar energi igen. Sen var det då ett par impulshandlingar... jag retade upp en person på ett nätforum, jäkligt klumpigt och insensitivt, jag som tyckte jag var smart. Och så beställde jag en (enligt mina mått mätt) svindyr väska som jag bara "måste" ha. Som om jag inte har tio stycken redan. Jag shoppar en del annars också, men när jag är i en uppåtfas blir jag verkligen ohejdat kär i saker. Nåja, får väl se när den troligtvis kommer idag om jag fortfarande tycker om den. Förutsatt att jag orkar klä på mig och masa mig iväg och hämta paketet... Och det är väl bättre att jag blir kär i väskor än i andra karlar. ;)

4 kommentarer:

  1. Så bra att du får sov rätt sida av dygnet, jag ska lägga mig om den stund efter en natt på jobbet. Känner mig väldigt degig i huvudet idag. Men det känns lite bättre nu efter att jag fått i min en mycket god omelett med bacon och blomkål.
    Så det vackra vädret får klara sig utan mig idag.
    Mycket nyfiken på din väska som du blivit kär i. Hahaha...kärleken består bara föremålen som växlar. Betydligt mera okomplicerat att bli kär i en väska.
    Önskar dig en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omeletten lät god. :) Hoppas du fick sova gott.

      Ja väskan ja, jag ska posta en bild så slipper ni undra och våndas över vad jag har hittat på nu. Alla gillar den säkert inte men den passar mitt humör just nu. Och till skillnad från karlar så är det ganska smärtfritt att byta väska tre gånger i veckan. ;)

      Kram!

      Radera
  2. Jag är också nyfiken på väskan. :)

    Glad att du inte har kraschat!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska posta en bild...

      Är också glad. Jag mår inte direkt bra men mycket bättre än man kunde förvänta sig. Trött och hjärndöd, men inte suicidal och det vet både du och jag är något att vara tacksam för...

      Kram!

      Radera