söndag 9 juni 2013

Söndagsbytet

Sent igår kväll fick jag ett sms från en kompis som ville ha sällskap till Ikea idag. Det var inte lika strålande sol så det fick bli så. Egentligen var själva shoppingen inte huvudsaken utan vi hade en del att avhandla om senaste tidens begivenheter, så vi satt länge på fiket, men jag lyckades komma hem med fulla kassar ändå. Ett flertal små tavelramar (nu ska tavelväggen med alla ungarna äntligen bli av har jag tänkt) och ett par grillredskap, och så - tadaa - en handväska. Alla normalt funtade människor skulle väl tro att jag fått nog efter mitt senaste impulsköp, men ack nej, den här är i helt annan stil, och som min kompis sa: "Det står ju ditt namn på den, S" Så går det när man går in i butiker med rea-skyltar... som säljer ut varor man har trånat efter i ett par månader.

Nåväl, nu känner jag mig verkligen sällsynt nöjd med mitt lager av kläder och skor och väskor, ska försöka ställa om och låta bli att köpa mer, åtminstone på ett tag. Vara lite mer ansvarsfull och allt det där.




6 kommentarer:

  1. Oj, trevlig väska! För liten för mina behov, men oj va snygg!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sådana här mellanstora passar mig bäst, fast jag har väskor i alla storlekar. ;)

      Kram!

      Radera
  2. Vilken läcker väska, inte svårt att falla för den.
    Ikea hittar man alltid något att köpa, även om man bara ska titta lite så åker det ner saker i påsen eller kundvagnen.
    Jag städar och tvättar idag. Lite synd med tanke på vädret men jag ska kolla fotboll ikväll så jag hinner att vara ute.
    Önskar dig en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite kul är det att man åtminstone kommer ut därifrån med ljus och servetter. ;)
      Ha det så bra idag.

      Kram!

      Radera
  3. Även denna är ju snygg.
    Kan tänka mig att ni hade en del att snacka om också.

    Jag vill också bo nära ikea.
    Hoppas du mår bra i läsandets stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo det hade varit en hel del som hänt som måste avhandlas över en kopp kaffe. Det är super att bo tillräckligt nära Ikea för att kunna ta mig dit med buss också om så behövs.

      Kram!

      Radera