onsdag 14 november 2012

Slöfock

Blev visst lite tyst här. Jag har tillbringat stora delar av de senaste dagarna med att sova och slötitta på skräp-tv. Knappt rört datorn. Idag skulle jag betala en räkning och så sitter jag här till slut. Rätt oengagerad dock. Mår inte dåligt men allt tankearbete tar emot. Anstränger mig verkligen när jag spelar wf, känner hur kugghjulen i hjärnan gnisslar och kärvar.

Jag tror min sjukersättning ska omprövas alldeles snart. Har inte fått något brev ännu men det stod december på det ursprungliga beslutet. Usch, jag är allergisk mot myndighetspersoner (i sin yrkesutövning ska tilläggas; privat kan de säkert vara hur trevliga som helst). Inte för att jag varit särskilt illa utsatt, utan för att själva situationen där de sitter med all makt på hand är väldigt obehaglig. Jag är inte så förtjust i läkarbesök heller av samma anledning. Fem myror är fler än fyra elefanter, men en myra mot en elefant står sig slätt.

Om en beställd medicin är klar idag kommer jag iallafall ut på långpromenad i regnet, väntar på sms. De hjälpte mig på Apoteket (stort A, äras den som äras bör) att få tag på läkaren eftersom det blivit fel på receptet. Snällt, jag hade nog inte lyckats själv.

10.40 och jag är redan sömnig igen, trots elva timmar i natt. Vad är detta?

10 kommentarer:

  1. Ja du det är svårt med läkare och försäkringskassa. Mkt svårt på det sätt som du beskriver. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fk har aldrig jävlats med mig, ändå tycker jag att det är läskigt...

      Kram!

      Radera
  2. Omprövning - jag visste inte att det var nödvändigt? Hujedamej. Det orkar jag inte med. Usch. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man fick sjukersättningen före juli 2008 så omprövas den inte utan man har den permanent. Men fick man den senare så ska det kollas vart tredje år.

      Tack detsamma!

      Radera
  3. Tack..
    Tror det kan bli bra, har dock svårt för grupper.
    När vissa bara ska prata hela tiden, börja prata om andra saker.
    vi får se hur det blir:)

    Kramisar och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är lite störande när folk inte håller sig till ämnet, det kan jag hålla med om. Bra att du testar iallafall.

      Kram och ha det så bra!

      Radera