torsdag 22 november 2012

Slödag

På något sätt blev dagen ändå småtrevlig. Efter disken och tvätten väckte jag Mannen (det låter det, som om jag är rena hushållsslaven medan han ligger på soffan - faktum är att vi gör ungefär lika mycket här hemma). Vi fick båda idén att ta en promenad ner till centrum och titta på renoveringsarbeten de pysslar med. En anings aning sol tittade fram.

När vi kom hem konfronterade vi det faktum att vi behövde handla mat, så in i vår tålmodige gamle Volvo. Det blev lite fusk med middagen sedan, färdig fisksoppa från fiskbutiken, gott gott.

Nu har vi börjat titta på filmen Sector 9 men tyvärr är det mycket skakig handkamera vilket jag är allergisk mot, blir jättetrött i huvudet, får se om jag ens tittar klart, paus är det nu i alla fall.

Ska lägga mig ner en stund i tystnad och andas.

1 kommentar: