måndag 26 november 2012

Impulskontroll

Efter 1,5 timmar av kalaset lyckades jag hitta ett lämpligt hålrum att smita på. Mannen stannade i 7 timmar! men han är ju närmare släkt. Samt tåligare än jag. Det surrade i huvudet och kändes obehagligt i kroppen, så där "nu skriker jag vilket ögonblick som helst" men en är ju väluppfostrad så inget skrik inte. Tack och lov är värdinnan (Mannens ex) väldigt rar och tar inte illa upp när jag går. Ut i regnet och blåsten, och när jag kom hem raka vägen till sängen, halvsov framför skidskyttet. När jag blir stressad blir jag väldigt spänd i benen av alla ställen, det gjorde riktigt ont, snälla Mannen fick massera mig på kvällen.

Är fortfarande lite anspänd idag, men nu kan jag som omväxling spänna mig för att jag ska till Syster C. Hon skulle prata om soppan med Dr R, få se om hon har gjort det.

Ser ut som mera regn idag, men till nästa helg utlovas det snö på fredag och kallt och sol lördag-söndag. Visserligen kanske det betyder ishalkiga gångbanor i Göteborg men så mysigt det skulle vara ändå. Adventsstämning.


12 kommentarer:

  1. Just nu regnar det här också. Och jag har för en gångs skull skaffat mig bra skor så att jag kanske slipper halka när snön kommer.
    Men advent i Göteborg låter trevligt. Det är ju ändå Sveriges bästa stad! ;)

    Hoppas att det spända försvinner snart.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Göteborg är nog ännu bättre när man inte bor där. ;) Och slipper svära över stopp i spårvagnstrafiken o.dyl.

      Skönt med bra skor. Jag skulle inte klara mig utan ett par rejäla kängor.

      Tack, det blir väl bättre i eftermiddag.

      Kram!

      Radera
  2. Skönt att du kan gå hem utan att behöva göra långa utläggningar om varför. Snö och kyla vore ju perfekt lagom till advent. Vi ska julhandla då så det vore extra mysigt faktikst. Hoppas det går bra hos Syster C i dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tur att ingen blir sur när jag går. Jag är ingen jättefan av vintern, men lite snö vill man ju ändå ha!

      Kram!

      Radera
  3. Bra jobbat att du orkade med 1,5 timme på kalaset.... det var ju inte länge sedan du låg inne och jag vet inte hur det brukar vara för dig men lite vacklig är man allt. Mannens SJU timmar måste vara rekord va.....? Så långa släktkalas har inte vi tack och lov :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är relativt "normal" just nu men balansen är skör... Nej, sju timmar är säkert inte rekord :) men det är ju annorlunda, han vill förstås träffa sina barn; när jag träffar mina kan jag sitta länge jag med. Bara det inte är en massa främmande människor med förstås, jag vill kunna diskutera politik och religion och vården och allt möjligt annat känsligt. Blir trött av kallprat.

      Kram!

      Radera
  4. TACK igen för hjälpen du vet ♥
    Nu har vi satt upp ett nytt mål. way beyond :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen. ♥
      Nya mål är bra! Hoppas det ordnar sig.

      Radera
  5. Träffade läkaren idag och jag ska få concerta igen, tack och lov.
    Är en bitch dagarna i ända och det snurrar för fullt i huvudet.
    Fattar inte varför dom tog bort den.

    Hoppas det är ok med dig
    kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas jag verkligen att det blir lite lugnare när du får den igen. Verkar ha varit jobbigt för dig ett tag nu.

      Tack, det knallar och går, hihi lustigt uttryck.
      Kram!

      Radera
  6. Bra att kunna gå hem. Jag brukar sällan ens gå iväg numer....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rädd för att börja isolera mig än mer, så jag tvingar iväg mig själv, oftast.

      Radera