lördag 6 oktober 2012

Umgängesrätt

Håller mig flytande med sex, droger och rock'n'roll. Samt Ikea och matlagning. ;)

Imorgon blir det en familjemiddag. Jag var inte riktigt förberedd mentalt. Mannens vuxna söner, deras mamma och ev. en flickvän. De är snälla människor som jag känner väl, ändå känns det tufft. Kanske framför allt för att om vi är hemma här kan jag inte springa ifrån ifall jag får ett psykbryt. Är jag hemma hos någon annan brukar jag ursäkta mig och gå.

Men det var ju bra att jag gjorde en kycklingpaj iallafall, gör en till ikväll så är maten fixad.

Ingen behöver se att min själ förstelnad stirrar på en förrådsdörr.

6 kommentarer:

  1. Ska tänka på dig. Det kommer gå bra ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har överlevt betydligt värre saker. På en nivå blir det ju trevligt att träffa dem alla igen. Och det är väl bra att inte isolera sig, även om det är det enda jag vill just nu. Jaja.

      Radera
  2. Sånt är jobbigt. Ifall man bara vill springa ut i ren panik, ångest mm och speciellt när man är hemma och har folk på besök. Lättare hos andra som du skrev.

    Jag brukar tänka på att jag är jag och de gillar mig för den jag är. Jag är uppskattad för jag har min egna charm. Man ska inte skämmas.
    Jag tror folk förstår och uppskattar att man inte kan vara helt "perfekt". Vem vet, nästa gång kanske de inte mår bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hittills blivit bemött med acceptans, folk vet om att jag är lite "sär". Middagen gick utmärkt, dagen efter var smärta. Som det brukar.

      Tack. ♥

      Radera