söndag 7 oktober 2012

Fotnot

Sovit elva timmar (utan kemiskt understöd) och känner mig lätt desorienterad. Tror jag hoppar över bloggrundan idag, det får inte plats fler människor i mitt huvud än jag själv. Man blir självisk när man är deprimerad.

Fick iaf ett ryck och städade undan sommarskorna i hallen. Jag har rätt många skor och dåligt med utrymme, så det blev bara några som fick bo ordentligt i skokartonger i garderoben, resten hamnade i en stor plastpåse bakom en dörr. Usch, jag skulle kunna vara organiserad om jag bara vore lite mer tålmodig. Och mer villig att kasta saker. ;) Men vill inte bli av med något även om jag bara använder det en gång i kvartalet. Pack rat.  Har sett en förvaringslåda på Ikea som skulle kunna ersätta plastpåsen, kanske återvänder jag dit någon dag. Det är ändå bra att ha planer, om än ack så banala, det är banal nivå jag fungerar på just nu så det räknas.

Sitter och stirrar ut i rymden, men det får jag ägna mig åt sedan, nu ska bullarna sättas igång.

10 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt vem jag är idag så garderobssortering av nåt slag kanske skulle va bra terapi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du kom igenom dagen på något trevligt sätt.

      Radera
  2. Ja man blir självisk av depressioner.... man har fullt upp att hantera det dåliga måendet och lidandet liksom. Ska man måsta bry sig om andra då liksom?! Det är när man börjar må bättre som man orkar vara mer social..... så är tingens ordning. Krya på dig!

    Lycka till med bullbaket! Kan vara kul att göra något kreativt för det är väl ändå kreativt att baka? Själv bakar jag mazariner.....men bullar tror jag att jag ska ge mig på någon dag..... (kanske.... ;) )

    kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har lyckats vara social idag irl i nästan tre timmar! Men det tar på krafterna...

      Mazariner, avancerat! Och gott. :)

      Kram!

      Radera
  3. Det är så det är. Ibland får man kapsla in sig en stund. Så får vi hjälpas åt att peppa varandra när vi inte orkar hela vägen.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej vännen..

    Jag sover bort mina dagar nuförtiden, behöver lite sol i vardagen.
    Det är bara så mörkt och grått.
    Har iallafall börjat med min odlingslott inför hösten, pappa hjälper mig.
    Vi tar en bit i taget, kul med hans förändring.

    Jag är sjukt nervös inför morgondagens filmning:)
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går säkert bra ska du se. Jag har gjort tv och om man bara fokuserar på den som intervjuar en så brukar det komma av sig själv. Ska hålla tummarna för dig!!

      Kram!

      Radera
  5. Var självisk färdigt så ses vi ju sen då du är på G igen :)
    Så länge så kikar jag in och läser hos dig. Rensa bort sommarskor ja! Där sa du nå't. Hmm, får nog bli ett projekt till veckan här hos mig. Om jag orkar, skratt. Ha det så bra du kan och jag är kvar när du kommer upp igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt vad det är så har du mig smygandes runt igen. ;)

      Kram!

      Radera