lördag 20 oktober 2012

Lyxliv

Jag mår alldeles utmärkt, men har inte så mycket att blogga om. Hemgjord saffransdoftande fisksoppa är bättre än sjukhusmat, har jag konstaterat. Särskilt med champagne till. Shoppingmaraton idag - Ikea med vän som älskar inredning. Men med frukostpaus och fikapaus och glasspaus är det inte så illa. :) Hon var bl.a. ute efter en speciell vas i en speciell färg, men det fanns inga kvar i hyllan. Så vi gick runt och kollade i precis varenda "rum" de inrett, och när vi nästan nått slutet av slingan så hittade vi vasen i ett hörn! Min vän som har varit med förr tog den med till fyndavdelningen, pekade på några mikroskopiska repor undertill och fick den nedsatt med 150 kr. Snyggt jobbat.

Själv köpte jag inte ens servetter, men hittade två billiga skärp på Gina Tricot. Jag har alltid sett den som en tonårsbutik och trodde inte att en fet medelålders tant kunde hitta något där, men jag hade fel.

Shoppade mycket igår också, nätshopping, är lite (mycket) hejdlös just nu men nu får det vara nog! Låser kassakistan för den här månaden. Blev iaf impad när jag vid 23-tiden mailade en fråga till en nätbutik och fick svar 03.32. Jakob är nu min idol.

Ny läkare på torsdag. Det känns alltid konstigt att ha sådana besök inplanerade när man tycker att man mår bra, men det kan ju svänga snabbt tyvärr...

6 kommentarer:

  1. Härligt att du mår utmärkt! Jag hoppas att det fortsätter så!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag önskar att jag kunde exportera lite av mitt mående. Eller spara i en burk till andra tider...

      Kram!

      Radera
  2. Wow! Värsta nätbutiken med service nattetid!! Me like!
    Befann sig i annan tidszon? ;-)

    Fint med ditt mående!

    /Bipolär shoppingnjutande nattuggla
    som tittar in här med jämna mellanrum (och ger sig tillkänna för första gången)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym! Tack för titten.

      Är Norrland en annan tidszon? ;) Befinner mig själv så långt söderut nuförtiden att det inte känns som en omöjlighet.

      Radera
  3. Men va!! Inga servetter, hahaha??
    Nä, det köpte inte jag heller då jag var på IKEA igår. Skönt att höra att du mår bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sneglade kanske lite åt de mörkbruna... Och så finns det en prydnadskudde som jag gillar, men jag har redan fyra stycken sammetskuddar i sängen (förutom de vanliga kuddarna) och t.o.m. när jag är lite i gasen så inser jag att det finns gränser. Fast jag försöker sälja in idéen på en ny skohylla i hallen. Mannen bara skrattar när jag tar fram tumstocken.

      Tack. Kram!

      Radera