onsdag 24 oktober 2012

Namnlagen

Det är lite lustigt egentligen, jag är inte intresserad av heminredning, men när jag är lite uppåt så får jag infall att jag genast måste fixa till något hemma. Som om jag plötsligt får ögon och ser ett hörn, en hylla som omedelbart ska åtgärdas (eller som för knappt två år sedan när jag var inlagd och helt möblerade om kök, hall och vardagsrum nattetid med hjälp av Ikea-appen i mobilen...) Idag ska en vit Billy hämtas hem, minsta sorten. För några dagar sedan fick jag syn på den hängande korgen i hallen med sjalar och vantar, och retade mig enormt på att den ser så stökig ut. Trots att jag just nu är på neutralhumör stör den mig fortfarande så det blir Billy med dörren Olsbo och så Kassett-lådor på det. Att Ikea namnat sina varor länge vet jag, men när spred det sig i resten av samhället? Kläder, prylar, mycket av det man hittar i affärer har namn numera. Jag skulle vilja sitta i en namnkommitté!

Känner av efterskalvet av att ha varit inlagd, även om det bara blev en vecka denna gång. Sorgen över att åter en gång ha halkat ner så långt att det behövdes. Visserligen glad att jag fick hjälp, men osäkerheten som kramar mitt hjärta - jag kan aldrig helt lita på mig själv. Jo, jag har en personlighet och en självbevarelsedrift som till slut kickar in (hittills). Men personligheten kläs i vitt skilda dräkter som kan göra den lurig att hitta, och självbevarelsedriften är en nyckfull dam som ibland låter mig gå alldeles för långt.

Äh, lite kaffe på det här så blir det nog bra.


12 kommentarer:

  1. Japp. Let's hang in there! ;)

    SvaraRadera
  2. jag kan inte lägga in mig. INGEN kan ta barnen. och jag vill inte utsätta dem för ringar på vattnet pga av hur jag mår. jag upprätthåller. har planerat in total kollaps om ca 9 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner för dig. När mina kids var små hade jag ingen kontakt med vården och fick lov att hålla mig på benen även när det knappt gick. Nå, det gick ju inte heller till slut men då var ungarna lite äldre.

      Stor kram till dig!

      Radera
  3. Finns det verklgen en IKEA-app? Jag ligger tydligen efter in the cyber world. Vore nåt för mig när jag har tråkigt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har t.o.m. två - en där man kan slå upp olika produkter och en där man kan bläddra i katalogens bilder. Bara att gå loss!

      Kram!

      Radera
  4. Jag vill också sitta i en namnkommitté :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Jaa vad man kan haka upp sig på saker och ting när man är sjuk, hoppas det blev bra med Billy!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Billy blev bra, fast det var till 99 procent Mannens förtjänst, han är väldigt mycket mera händig än jag är.

      Kram!

      Radera
  6. Det är inget vidare att ligga på sjukhus inte. men du verkar ju ändå ha såpass mkt självbevarelsedrift att du söker hjälp och har en stadig kontakt med vården. Tycker du hanterar det hela bra ja-så gott det går. kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Millan, det var snällt sagt. Jag har lärt mig med åren...

      Kram!

      Radera