torsdag 24 mars 2011

Ting

Efter ett par månader utan "nonsenskonsumtion" (kläder, smink, småprylar) känner jag suget. För att fira frigivningen, liksom. Har inte i praktiken köpt mer den senaste veckan än två par svarta strumpbyxor, men känslan finns där, allt jag ser i butikerna ser så attraktivt ut, jag skulle kunna bränna de tvåtusen jag har kvar på kontot idag, på en kvart. Märkligt. Jag har inte ens särskilt mycket ångest just nu, och i så fall hade jag ju bara kunnat ta lite Stesolid, det handlar inte riktigt om ångestdämpning. Mer att jag faktiskt tycker om prylar, tycker det är roligt med nytt. Kanske är diagnosen bara materialist.

5 kommentarer:

  1. Det enda jag är duktig på är att hålla i pengar, dumsnål.

    I dag ska jag ringa om adhd medicin, vill få tyst i huvudet.
    Orkar inte mer...
    Mitt humör, jag skäller, irriterad...
    Hoppas din dag blir bra

    SvaraRadera
  2. carola - det låter som en bra egenskap.

    Hoppas du får medicin som hjälper!

    Tack och hoppas din dag blir bra också, trots alla hinder.

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där så väl. Föll i den gropen idag och handlade saker bara för att handla. Så kan det gå. Och inga piller i världen hjälper mot diagnosen "materialist". :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - nej, här hjälper inga piller! Jag trillade också dit på en kofta med motiveringen "jag har ingen vit i just den modellen och det är ju så praktiskt när man inte vill visa armarna", givna argument. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Har fått tag i dom nu, blir kallad om någon vecka.

    Idag grät jag nästan på skolan när sonen gick med böjt huvud.
    Jag hade fått ett utbrott och självklart skyllt allt på dom.

    Gör så ont i hjärtat, vill inte ha det så här...ledsen.

    SvaraRadera