söndag 20 mars 2011

Aktivering

Blev nitrazepam i natt. När jag vaknat tre gånger på de första två timmarna så är det dags att ge sig. Har trots att jag till slut sov varit lite rastlös och uppåt idag. "Tvingade" Mannen att åka till Ikea för att köpa ett hyllplan till Ivar och några Kassett samt titta på tv-bänk vilket han tyckte var måttligt roligt. Jag dundrar okänsligt på och har röjt gamla tv-bänken på målargrejer (som nu får bo i Kassett-lådor) och brädspelen får nöja sig med en plats i sovrummet. Känner en otålighet att få klart, slutfört, fast kommer hela tiden på nya saker så det blir aldrig färdigt... men det blir bättre hela tiden.

Än så länge är jag inte betrodd med att vara ensam hemma så eftersom Mannen jobbar imorgon ska jag tillbaka till avdelningen nu strax. Jag mår faktiskt bra nu så det känns urkonstigt. Personal som kommer och tittar på en varannan timme under natten. Mat på bestämda tider. Uttråkning. Boken som ligger där halvläst, men Forskning&Framsteg har jag till slut tagit mig igenom. Ikeakatalogen. Jag går verkligen igenom perioder av fixa idéer.

Nej, jag vill inte åka dit. Men är fortfarande på LPT och vet inte om det blir komplikationer ifall jag uteblir. Kanske inte mer än ett telefonsamtal... jag vet bara inte. Har ju också en massa saker kvar där. Och i min erfarenhet går allt smidigare i längden om man löser saker inom systemet. Har ett läkarsamtal på tisdag tillsammans med Mannen, och då blir det säkert så att jag får vara hemma ensam, eller kanske utskrivning. Får bita ihop tills dess.

Det har inte varit jättevarmt idag men jag har ändå gått i klänning för första gången på evigheter. Det är vår det är vår det är vår.

4 kommentarer:

  1. Det är fan inte kul att behövas hållas i tyglar av system. Jag hoppas att du slipper det snart. Och att våren håller i sig.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sköt dina kontakter så är livegen snart egenliv. Kram.

    SvaraRadera
  3. Charlyene - det löser sig nog snart. Och om jag går tillräckligt ofta i klänning blir det nog mera vår. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Osynliga - Haha, jo jag sköter mig till punkt och pricka.

    Kram!

    SvaraRadera