måndag 21 mars 2011

Syslöjd

Innehåller självskadande

Jag hänger på gärdsgården nu. Ser ärren från senaste omgången, ganska beskedliga med mitt mått mätt (men fortfarande störande med tanke på sommar och kortärmat), tänker att jag skulle kunna göra det "ordentligt", en kastad handske åt mig själv: vågar du fortfarande? Tjugo stygn, det vore något det, jag vet ju mycket väl vad som krävs. Men samtidigt löper ett parallellt spår i min skalle, det som uppmanar mig att tagga ner helt enkelt. Att inte ta allt machosnacket på allvar. Jag bevisar inget om min styrka på det sättet.

Istället ska jag klä mig i klänning och äta romantisk lunch med Mannen på vår restaurang, och sedan träffa dr A och göra upp planer för att bli utskriven.

Jag tror att det lättar bara jag kommer ut härifrån, faktiskt. Så många dåliga gamla minnen innanför dessa väggar.

1 kommentar:

  1. Blir så glad när du kikar in,skönt med kommentarer från någon som förstår.
    Trött på allt tänk inte så, det blir bättre m.m.

    så mysigt med romantisk lunch.
    Här känns mest som om vi glider ifrån varandra mer och mer....:(

    sköt om dig

    SvaraRadera