söndag 13 december 2009

Uppryckningsdags

Nej nu jävlar *hon kavlar upp ärmarna på den röda morgonrocken*. Här ska inte bara tomtas omkring idag. När Mannen så småningom vaknar (så småningom, så småningom, han är inte riktigt sinnebilden av morgonpigghet) ska jag se om jag kan övertala honom att åka till större staden och kolla en utställning på kulturhuset. Jag behöver intryck, men kontrollerat, titta så mycket jag orkar på det jag känner för, kunna släppa och gå när uppmärksamheten falnar.

Nu vill jag att veckan som kommer ska gå riktigt fort så vi kommer iväg till Göteborg. Imorgon har jag lite "action" på schemat, först litiumprov och sen frisören. För mig är det ett dagsverke, bara det att vara hemifrån en hel förmiddag. Men det blir bra att få det gjort.

I övrigt är det bara terapin på torsdag. Ibland är Psyko H bara lite för flummig, när vi pratade senast om hur det blir när jag mår som sämst och söker vård gick han på om att jag behöver personal som är empatiska, förstår och kan förklara vad som händer. Jo tack. Hade jag bara fem olika psykmottagningar att välja och vraka mellan hade det kanske ordnat sig. Som psykfall får man lära sig att vara glad för det lilla.

Skönt att det åtminstone inte är ett aktuellt problem.

Men jag inleder nog ändå dagen med att slappa en stund framför tv:n, det är ju skidskytte idag igen.

5 kommentarer:

  1. Hoppas mannen din tar dig till utställningen idag. Det kommer att göra dig gott. :D

    SvaraRadera
  2. Jag tror att alla "psykfall" behöver empatiska och förstående människor omkring sig när det brakar, inklusive jag själv :) Dessvärre så är det allt för få som verkar vara såna. Men hoppet är ju det sista som överger en som bekant så strax innan man går i graven så kanske man får känna av den varan lite också *hoppas hoppas* :)
    Hoppas du får en bra lucia och tredje advent. Skulle också gärna se skidskytte men måste nog tyvärr prioritera städning, fast får ha det på lite i bakgrunden.
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha lite action i dig idag tycker jag - handlingskraftig kvinna i sina bästa år, eller? Jag åker till Göteborg på lördag - när åker du?
    Klart att "psykfall" vill ha empatiska terapeuter, det är väl självklart och inget han borde rekommendera? Vem vill ha en icke-empatisk? Som om man får välja liksom. Stor kram till dig och hoppas det blev en givande utställning!

    SvaraRadera
  4. Miriam - haha, jag var faktiskt rätt energisk igår. Idag måndag har jag också varit igång lite.

    Jag åker till Göteborg på söndag. Dags att börja packa. ;)

    Ja det blev nog lite tokigt med Psyko H, det största problemet är ju inte att man inte vet vad man ska välja, utan att man inte har så många alternativ att välja mellan! (om man nu inte har massor av pengar förstås) Han menar väl, min terapeut, men ibland seglar han lite i det blå.

    SvaraRadera
  5. Maria - hejar som vanligt i din blogg, men du kan få ett hej här också!

    SvaraRadera