tisdag 29 december 2009

Återblick

Jaha, den där decennieöversikten då.

2000 -->
Halvfärskt psykfall.
Halvfärsk sambo.
Borttynande aktivism i takt med att psykfalligheten tar över mer och mer.
In på psyk. Ut från psyk. In på psyk. Hej och hå.
Samtidigt nya vänner, terapi, en ny era av navelskådande på gott och ont.
Allt våldsammare angrepp på kroppen.
Bättre. Sämre.
Mannen som alltid finns där.
En tidig sommarmorgon som nästan sätter punkt.
En ändrad ICD-10-kod.
Mycket bättre. Ett år utanför psyks tegelväggar.
Inte längre sambo. Gift. Närmare kontakt med barnen. Någon sorts ro.
Arbetsträningshistorien.
Ett svanhopp ner i underjorden.
Uppfiskad, och medelst en kringelkrokig väg tillbaka till livet.
Vemodig och djupt tacksam.
--> 2009.

Det går inte riktigt att sätta etiketten "bra" eller "dålig" på något sådant. Kan säga att mitt liv gick åt helvete, men lika gärna att jag vann en miljon. Jag tror inte på ödet, så jag ser det som en ganska kaosartad blandning av tur och otur. Är glad att jag lever, och det är väl huvudsaken.

Nyårslöften? Brukar jag inte ägna mig åt. Men ok då. Att försöka låta bli att hacka på mig själv när jag lever för dagen, att ta på allvar det jag lärt mig om att ingenting är säkert så det gäller att passa på. Ett ganska stort löfte tycker jag själv.

6 kommentarer:

  1. Wow, det låter som en jävla resa! Jag är också glad att du lever :-), och nyårslöftena låter riktigt förträffliga.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. 10 år är lång tid, men vart tog de vägen? Och vad hände? Jag är också glad att du lever och hoppas du fortsätter att göra det! Stor nyårskram från mig om du vill!

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Nyårskramar till er också!

    SvaraRadera
  4. Jag är glad att jag lärt känna dig här och hoppas vi fortsätter många år tillsammans som vänner.

    Jag har sån ångest nu till nyår så jag önskar jag kunde gå i ide.

    Jag önskar dig

    Gott Nytt År

    Kram

    SvaraRadera
  5. Bloggullet - jag säger detsamma, glad att få vara vän med dig. Så jobbigt att du har ångest, men snart är denna dagen över... håll ut!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. No more, no less, så är det:) Banalt och oerhört stort. Vardag och liv.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera