lördag 26 december 2009

Drömslott

Känner mig så behagligt tyst och lugn i huvudet. Har inte hunnit börja jaga upp mig inför Norrlandsresan ännu. Just nu känner jag mig bara befriad, från depressioner och rädslor och galenskap, tankar på att skada och döda mig själv, monsterbilder och skrämmande idéer. Jag litar inte på det en sekund, väntar på att väckarklockan ska tjuta när som helst, väcka mig ur törnrosasömnen. Fast ibland vågar jag mig på att tänka att det här kanske inte är sömnen, det här kanske är den vakna verkligheten och de där monstren hörde hemma i en mardröm.

4 kommentarer:

  1. Det bara SKA hålla i sig! Det bara SKA vara den önskade och vakna verkligheten!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du får ha det lugnt en stund. Jag förstår att du inte tror på att det kommer att vara, men du kanske kan njuta av stunden ändå?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Rebecca - ja när du säger det så blir det nog så. ;)

    SvaraRadera
  4. Charlyene - jag försöker träna mig på att inte ta ut elände i förskott. Det går sådär, men jag blir bättre på det...

    Kram!

    SvaraRadera