måndag 7 december 2009

Passform

Jag mår inte dåligt dåligt, inte alls, men mardrömsbilderna sticker fram vassa tentakler i min skalle. Det var då fan. Tänkte (med dr B:s goda minne) testa lite vilken dos av Risperdal jag ska ligga på. Började på 2 mg men gick upp till 3 när hjärnskrotet inte helt ville försvinna. Och det blev tydligt bättre trots att det bara skiljde 1 mg, men jag blev också hungrigare. Men nu efter att åter tagit 2 mg i ett par dagar känner jag mig knäppare på ett inte helt behagligt sätt. Ska ge det några dagar till, annars blir det till att bita i det sura biverkningsäpplet, det smakar ändå bättre än avhuggna kroppsdelar.

Försöker mentalt ställa in mig på att det snart är jul, vilket inte lyckas så bra. Trots att jag varit på julskyltning och har hela två amaryllisar på köksbordet. Som ofta när jag har saker planerade (resa till Gbg, resa till Norrland och min mamma) sätter någon sorts prestationsångest in. Jag måste vara i hyfsad form just då, för även om folk ofta är förstående så blir det jävligt konstigt om man inte vill umgås när hela poängen med att man åkt upp dit är att umgås. Blir trött på mig själv. Jag vet att det inte låter särskilt spännande att vara förutsägbar, men lite mer "allt rullar på som det alltid har gjort" skulle jag vilja vara. Jag är inte en cool person. Är nog rentav en wannabe-Svensson.

(Jag bloggkommenterar inte så mycket just nu märker jag. Är lite ofokuserad för stunden.)

4 kommentarer:

  1. Jag har också märkt att jag äter mer och är mera hungrig av Risperidalen.

    Julen är jobbig eftersom man "måste" vara så duktig och allt sånt inför sina barn framför allt. Mår dåligt eftersom vi inte kan ge så mycket "juligt" och presenter till dom.

    SvaraRadera
  2. Ylva - det är nog ännu jobbigare när barnen är mindre, mina är ju vuxna och kräver inget oresonligt. Egentligen vet jag att jag kommer att tycka det är kul när jag väl kommer iväg, lite jobbigt kanske för att det alltid är jobbigt att åka hemifrån, men kul ändå.

    SvaraRadera
  3. Julen är en sån tid då man får ratta in umgängesknappen till "på". Och så kan man stänga av den när alla har gått.... pust..

    SvaraRadera
  4. Miriam - jovisst. Jag försöker dämpa min egen julstress men det är svårt...

    SvaraRadera