onsdag 4 november 2009

Uppvaknande

Märklig morgonupplevelse: drömde precis innan jag vaknade om en tidsstämpel (typ den på blogginläggen) som visade 04:16. När jag vaknade var det nästan på minuten så länge jag hade sovit (alltså inte tiden jag vaknade, utan sömntiden). Jag tror visserligen att det bara var en tillfällighet, men lite häftigt ändå.

Var uppe alldeles, alldeles för sent igår. Satt och läste gamla bloggar. Särskilt vid medicinändringar tycker jag det kan vara till användning att se hur det varit vid olika tidpunkter. Förankring, förklaring, förfäran. Inget man gör varje dag precis, men ibland är det bra.

Borde (det smittsamma ordet) gå och lägga mig igen. En liten stund. Så jag inte snurrar iväg. I samma ögonblick som jag börjar tänka på sömn så drar osynliga kugghjul och rep upp ridån för det interna dramat Vill vs. Ska. Dags att blunda och bara göra.

3 kommentarer:

  1. Kramar om
    Tom på ord
    Men jag läser allt du skriver.

    SvaraRadera
  2. LaLuna - jag kommenterar inte heller så mycket i folks bloggar just nu... men kul att se dig här.

    Maria - ja, det var lite kul. :)

    SvaraRadera