måndag 23 november 2009

Hemkommen

Överlevde en helg i Berlin. Tror jag. Snurrtankar, benkryp, ont överallt. Och förstås en rejäl förkylning på gång, så går det när man umgås med en tvååring. Vi hade väl ändå trevligt tror jag, jag uppskattar det inte fullt ut när det är så jobbigt, men ja.

Jag önskar att det inte vore så tråkigt att gömma sig i grottan, orkar absolut inget annat men trist är det. Öppnade en bok om evolutionsteori som jag gärna vill läsa, men det blir bara ett par sidor innan ögonen går i kors och bokstäverna dansar samba över papperet. Får väl bli dum-tv idag.

10 kommentarer:

  1. Tråkigt med förkylningen. Och tråkigt att du inte kan koncentrera dig på det som du vill göra (jag vet hur det känns). Som alltid: Jag hoppas innerligt att det blir bättre för dig snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!

    Tänkte på dig igår och undrade vart sjutton du tagit vägen...

    Evolutionsteori, hmm, är det bra? ;P Iofs, jag gillar aquatic ape teorin, har du hört talas om den? Vad handlar din bok om, vad för teori?

    SvaraRadera
  3. Charlyene - Tack, och jag kan väl inte säga annat än detsamma.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Rebecca - Tack! Jo, jag har vagt hört talas om aquatic ape-teorin, den är väl inte särskilt accepterad men lite ball. Boken jag försöker läsa är mer en allmän översikt än en lärobok, "Nästan allt om människan - evolutionen, generna, moralen och lite till" av Johan Frostegård. Han är professor i medicin vid Karolinska, en hel del av boken handlar om kroppen och sjukdomar ur ett evolutionsperspektiv. Vi får väl se hur långt jag kommer, just nu är jag på den historiska delen, Darwin (förstås), Mendel, Lamarck och grabbarna.

    Nu ska jag återgå till jätteburken med holländsk lakrits som jag köpte på båten...

    SvaraRadera
  5. Tur det finns mer än ettan och tvåan att välja på nuför tiden:=)

    SvaraRadera
  6. dagsspan - och ändå lyckas jag inte hitta något att se på idag. Det beror kanske mer på min ofokuserade hjärna... Sitter som synes framför dum-datorn istället ;)

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för ditt (eller dina ska jag säga) bidrag. Du är en klippa och så omtänksam :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem. Vad roligt att du fick lite semester men trist att du blev förkyld men det är inte alltid så lätt att vara med barn utan att bli sjuk.

    SvaraRadera
  9. Ylva - tack. Det är åtminstone bara en vanlig förkylning, inte influensa, så det är inte jättesynd om mig...

    SvaraRadera