söndag 14 december 2008

Hög

Konstigt, jag har sovit som en stock inatt, 9 timmar, men det börjar bubbla i kroppen nu. Inte extremt, svårt att bry sig för det är ju mysigt. Jag bara noterar det, för jag trodde inte jag skulle kunna känna så med litium i kroppen.

Och vad är det första en tänker på? Shopping! ;) Det känns dock berättigat för jag behöver faktiskt fixa några julklappar. Vill in på Body Shop för att hitta någon gullig presentask till yngste sonens sambo. Present till bästa vännen S, bok? Och choklad förstås. Något änglalikt till A. Jag är så på humör att gå runt på köpcentrat i folkmyllret och julsångsskvalet, färgerna, glittret, den egentligen deprimerande köpfesten som ändå är så lockande, någon sorts heroin light. Ta mina pengar, ge mig min fix. Ibland fuskar jag och åker dit utan att handla, de fragmenterade sinnesintrycken kan matcha mitt fragmenterade inre i ett interferensmönster där extremerna tar ut varandra. Materiell meditation.

Om jag duschar och gör mig iordning nu kanske den nästan oändliga tiden till öppningsdags går fortare?

4 kommentarer:

  1. Hihi... Ha en skön shoppingdag :-)

    SvaraRadera
  2. Ja till slut blev det bra...

    SvaraRadera
  3. Jag känner precis som du när jag vill slänga mig ut i shoppingdimman. Att jag får en euforisk kick och blir hög på allt jag ser, det ger stimulans. Imogon ska vi till Malmö och shoppa och då du...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, ta det "lagom" lugnt Gladana! Hoppas det blir kul.

    SvaraRadera