torsdag 4 december 2008

Blondin

Nu är jag nyklippt och nyblond och ny. Testade en ny frisör och hon hade massagestol vid hårtvätten. Det kan jag leva med...

Undrar hur det är att vara frisör, allt småsnack under tiden, människors bekännelser. Jag är ju sån att jag glatt pratar på när det förväntas av mig, den här gången blev det mycket snack om barn. Praktiskt med den här arbetsträningen, då behövde jag inte blåljuga, "jag har för tillfället ett kontors- och lagerjobb inom textil". Ja, jag vet, jag kunde bara ha vägrat svara på frågan men jag är alldeles för underdånig inför konvenansens krav på att upprätthålla en hövlig konversation. Och rena lögner är jag dålig på. Eller snarare, jag ljuger bra men ogärna.

Idag har jag masat runt och återhämtat mig. På't igen imorgon.

4 kommentarer:

  1. Ja det hade jag också kunnat leva med :) Jag som HATAR hårtvätt för att det gör så förbaskat ont i nacken och det hjälper inte att lägga under handduk heller. Ser ju stjärnor när jag ska resa mig. Kan du inte smuggla med dig massagestolen nästa gång och skicka hit??? Det är nog ingen som märker nåt :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Myyyysigt att gå till frissan! Det är så skönt att komma ut därifrån och vara "ett nytt jag" en stund. Det brukar hålla till dagen efter för min del, sen är jag inte människa att hitta den frisyren igen :-) Men jag brukar få en chock när jag kollar i badrumsspegeln. Vem tusan e det där??? ;-)

    SvaraRadera
  3. Häftigt att du blivit blond, eller det har du kanske alltid varit? Jag har inte bestämt hårfärg än.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Maria - nähä, massagestolen är miiiiin :)

    Kimmi - jo visst är det lite märkligt att se sig själv innan man vant sig. Och riktigt så tjusig som man är hos frisören blir man ju inte sen. Sen när jag blir rik (du vet, när jag vunnit på Lotto som jag självklart kommer göra nån gång) ska jag ha en personlig frisör som fixar till mig varje morgon. :)

    Gladana - jag har egentligen en sån där lite tråkig mörkt råttblond färg. Har haft en massa olika hårfärger, men nu har jag varit blonderad i ca 1 år och gillar det. Det gör mig inget att det ser artificiellt ut (särskilt som jag har bruna ögon). Hoppas du hittar en färg du gillar.

    Kram på er alla!

    SvaraRadera