onsdag 31 december 2008

Drömstart

Vaknade superpigg efter 2 timmar och en krånglig dröm. Åkte bl.a. på impuls med bil till USA utan pass. Märkligast var när jag drömde en science fiction-film, och pratade med en skådespelare i filmen om hur häftigt det var att få se hela filmen, scen för scen, för det brukar man aldrig få göra i drömmar, man tappar tråden snart. Självklart fick jag aldrig se slutet. :-/

Tankarna är igång, surr surr. Gick nog upp lite i varv av att träffa folk igår. Nu är jag spänd som en fiolsträng och genast kommer "håll dig vaken-suget" igång. Jag är sömnmissbrukare sedan många år. Och det känns ju så oskyldigt, vadå sitta uppe på natten, vem gör inte det? Bli lite glad, vem vill inte det? Och den här gången kanske det inte kommer surt efter... inget magplask in i deppen. Det bär mig så jävla mycket emot att istället ta dämpande piller och gå och lägga mig med en tjock och krånglig bok. Motvilligt bestämmer jag mig för en kompromiss: jag får ta en kopp kaffe (jag blir mer lugn än pigg av det) och om en timme får jag minsann masa mig i säng. Nån jävla ordning får det vara.

2 kommentarer:

  1. Åh satt du också uppe i natt. Jag med. Sen sov jag ca 4 timmar innan jag vaknade igen..fortfarande helt speedad. Hoppas det håller i sig..såatt jag inte blir trött nu när jag bestämt mig föratt fira nyår med mina vänner.
    Skojjig dröm det där, att få prata med skådespelarna. Såna drömmar har jag ockå haft, det är kul.
    Hoppas du får en bra dag.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Oj, det låter som om du blev superpigg av medicinbytet, hoppas det blir lite mer lagom sen...
    Gott nytt år på dig!

    SvaraRadera